Indiában tudják, mi az istenkirályság
Ugye önök is érzik, milyen kár, hogy a Royal Enfield forgalmazása itthon ilyen csúnyán beleállt a földbe? A képeken az indiai cég legújabb modelljének, a Continental GT-nek próbapéldánya látható. Az ötszázas egyhengerest az indiai Auto Expo kiállításon mutattak be, és ígérik, jövőre piacra is dobják.
Miközben nézegetjük a klasszikus café racer vonalait, egyre kevésbé tartjuk utópiának, hogy a motorizáció következő nagy korszaka tőlünk nagyon távol zajlik majd. Mi is bizonyíthatná ezt hitelesebben, mint, hogy a Royal Enfield, amely az elmúlt ötven évben nagyon ügyesen elhajolt a fejlesztési kényszer elől, most akkorát lépett, mint az elmúlt ötven évben egyszer sem.
A Continental GT-ben melyben már egy egységet képez a motorblokk és a váltó. A korábban bemutatott UCE (Unit Constructed Engine) blokkról van szó, amely ugyanúgy tolórudas, kétszelepes szerkezet, mint elődje, de minden más megoldása teljesen új fejlesztés, és a váltó ötfokozatú. A kiállítási példányon hátul Öhlins rugóstagok vannak, ettől függetlenül fényévekkel hihetőbb, hogy ebben a formában gyártani fogják a motort, mint a Mázló-féle Pannoniát.
A blokk egyébként több, mostani Enfieldben is megtalálható, elektronikus benzinbefecskendezés táplálja, vagyis nem lesz gond az európai homologizációval, a megafon kipufogó még így is libabőröztető hangok szólalnak majd meg menet közben.
A Continental GT előképe egy két éve bemutatott koncepció modell volt, amely még a Bullet ősrégi vázára épült, azonban a részleteiben is szériaérettnek tűnő idei példány egy teljesen új dupla bölcsővázat kapott. Hiába a közepes minőségű utángyártottnak tűnő szerelvények, a kissé oda nem illő hátsó lámpa és irányjelzők, ez itt egy hamisítatlan Royal Enfield. Még a neve sem véletlen, hiszen egyszer, úgy a hatvanas évek táján már volt egy sportos Continental GT a cég kínálatában, igaz, az kettőötvenes motorral készült.
Ellenfél nélkül léphet pályára az új indiai café racer, ha eljut Európába. Ára mélyen a konkurensek alatt lehet, teljesíti az EURO3 környezetvédelmi normát, és a tény, hogy teljesítménye minden fejlesztés ellenére 30 lóerő alatti, senkit nem zavar. Ettől még hatalmas élvezet lehet vele felfelé pöfögni egy hegyi szerpentinen.
A képek forrása: Team BHP.com
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.