
Keressék csak meg a gyufát: ha minden jól megy, hamarosan örömtüzek gyúlhatnak. A Yamaha bemutatta életben tartott őskövületének, az SR400-nak a 2012-es változatát – ha az ágazati pletykák igazak, végre esély nyílik arra, hogy a léghűtéses visszatérjen az európai piacra.
A hetvenes években 500-asként megismert, majd Japánban26 lóerős 400-asként azóta is gyártott gép szép lassan retró csemegévé érett: titka, hogy szinte semmit nem változtattak rajta. Az utóbbi években csak új színeket és egy befecskendezőt kapott – ez utóbbi kell ahhoz, hogy teljesítse az érvényes környezetvédelmi előírásokat.

A Yamaha európai eladásai az utóbbi években csökkentek, kapóra jönne nekik a klasszikus motorokra vágyó vevők pénze. Jelenleg a kontinensen nem is kínálnak ilyesmit, és a konkurensek kínálatában is csak nagyobb, 8-900 köbcentis gépek vannak. Az SR bevált modell, bejáratott márkanév – mi csak örülnénk, ha újra kapható lenne a csodás egyhengeres.
Ha visszatér, feltehetőleg az angol piacon kezd – sajtóértesülések szerint 4800 fontos, vagyis 1,78 millió forintos kezdőárra számíthatunk.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.