A brit Motocycle News egyik olvasója néhány napja fotókat készített a KTM V2-es prototípusáról, amely a Kanári-szigetek egyikén tűnt fel. A képek alapján úgy gondoljuk, a jövőre érkező új Adventure-ről, vagy az SMT-ről van szó. Az MCN tudni véli, hogy a gép motorja körülbelül 130 lóerős lesz, hengerűrtartalma pedig 1300 köbcenti. Az oldalt elvezetett, óriási dobban végződő kipufogón mi is elképedtünk, de ez szükségszerű a mai környezetvédelmi előírások mellett.
A KTM termékmenedzsere Jörg Schuller megerősítette az MCN feltevését, és azt, hogy az újdonság valóban ott lesz a 2013-as modellek közt.
Aki egy kicsit is ismeri a KTM aktuális túraenduróját, a 990 Adventure-t, pontosan tudja miben kellene továbblépnie a gyárnak, mielőtt piacra dobja az 1300 Adventuret. A 990, illetve elődje a 950 már 2003-óta kapható, és bár az elmúlt években igyekeztek folyamatosan továbbfejleszteni (például karburátor helyett befecskendezőt és kikapcsolható ABS-t szereltek rá), alapjaiban ugyanaz maradt: egy szinte versenykész rallymotor, profi WP futóművel, rettentő hosszú rugóutakkal, vagyis valódi terepképességgel.
Két mázsa körüli tömegével a 990 Adventure még mindig az egyik legkönnyebb motor saját kategóriájában, sőt sokak szerint az egyetlen, amely hosszútávon is jól bírja a kemény terepezést. Hogy rajongótábora nem lett óriási, mégsem meglepő. Az ilyen jellegű motorok vásárlói simább gázreakciókat, sokkal kényelmesebb üléspozíciót és nyerget, illetve mindenféle komfortnövelő extrát várnak motorjuktól, nem pedig azt, hogy sérülés nélkül megússzon egy harminc méteres ugratást a kősivatagban. A KTM-nek a BMW GS-hez kell közelítenie? Meglehet, de valószínűbb, hogy elég néhány lépéssel civilizáltabbá tenni az alapkoncepciót, hogy a motor kemény körülmények közt fáradhatatlan maradjon, sétamotorozáskor viszont ne fárassza a vezetőjét.
Miközben a következő az új KTM LC8 a Kanári-szigeteken elnyeri végső formáját, addig a minap Delhiben bemutatták a Duke 200-at. Ez a motor alapjaiban ugyanaz, mint amit 125 köbcentis változatban tavaly bemutattak, de ezen nem lepődik meg senki. Az osztrákok típuscsaládban gondolkodnak, hiszen a motorblokk, a váz és a futómű tökéletesen megfelel a nagyobb teljesítményű változatokhoz is.
A Duke 200 teljesítménye 25 lóerő, vagyis tízzel több mint a százhuszonötös változaté. A kisebb modell is nagyon élvezetes, de a 200-as pont annyival tudhat többet, amennyi a magabiztos autópálya-használathoz, vagy utas szállításhoz szükséges. Mivel itthon, és az Európai Unió más országaiban 15 lóerőben maximálják az A1-es jogosítvánnyal vezethető motorok teljesítményét, ehhez a KTM-hez legalább korlátozott A-kategóriás jogsi kell majd, de logikus továbblépésnek tűnik a fiatal motorosok számára.
A Bajaj-KTM együttműködés tehát virágzik, az új modellt 34 szalonban árusítják majd Indiában, ahol tavaly 12 millió motorkerékpárt adtak el.
A KTM másik idei húzómodellje a 690 Duke új szerepben mutatkozik be. Mivel a cég a Red Bull partnereként évek óta rengeteg fiatal versenyzőnek ad bemutatkozási lehetőséget a MotoGP betétfutamaként működő Rookies kupában, logikus lépés, hogy szerveznek egy sorozatot a Superbike VB mellé is.
A KTM European Junior Cup-on 14 évnél idősebb, de 19 évnél fiatalabb versenyzők indulhatnak, akik a gyártól enyhén módosított 690 Duke-okat és műszaki támogatást kapnak. A versenyzőket tíz európai ország 36 fiatal tehetsége közül választják ki, a jelentkezés előfeltétele legalább egy évnyi tapasztalat és FIM, nemzetközi versenyzői engedély.
Ezek alapján szinte biztos, hogy érdekes versenyeket látunk majd a következő szezonban, ráadásul örülhetnek az egyhengeres motorok kedvelői is, hiszen a Duke-ok nemzetközi szerepeltetésével ismét nagyobb teret kapnak a sporttudósításokban ezek a gépek.