Belső információk alapján akár a VW pátriárka, Ferdinand Piëch születésnapi ajándékának is tekinthető az ügylet, hisz már régóta szeretnének a motorok között rendkívül erős BMW-vel e téren is konkurálni.
Az Audi elődjének tekinthető Auto-Uniontól amúgy sem idegen a motorgyártás, hisz az NSU és a DKW is hozzájuk tartozott; mindkettő nagymúltú és sikeres márka volt. Az 1926-ban alapított Ducati ügyesen egészítené ki a cég portfólióját, de az olasz rajongók máris szomorúak – szerintük nemzeti gyásznappá kéne nyilvánítani a legendás olasz márka esetleges eladásának a napját.
Új hír: az Audi tegnap (2012.04.17.) délután 860 millió euróért, valamint a Ducati 180 milliós tartozásainak fejében átvette a legnevesebb olasz motorgyártó felett az irányítást. Hogy a Ducati és a Mercedes-Benzhez tartozó AMG közös marketingműveleteivel mi történik majd, egyelőre nem tudni. Mindenesetre az, hogy az új tulajdonos, a VAG-konszern bővelkedik a pénzben, valamint hogy Ferdinand Piëchnek óriási tervei vannak a márkával együttesen azt mutatja, hogy minden olasz gyász ellenére a Ducati jövője egyelőre fényesebb mint az utóbbi időkben bármikor.