
A pletykák ismét igazak voltak: ma hivatalosan is bemutatták a BMW HP4-et. A négyhengeres sportmotor erős és könnyű. Teletankolt tömege 199 kiló; ebben már a versenyszintű ABS és a DTC kipörgésgátló is benne van.
A speciális kiadás követi a HP hagyományt, de ez az első, amely négyhengeresből készül. Szériában együléses kivitelben lesz elérhető, de a gyári sajtóanyag szerint opcióként kapható egy falatnyi nyergecske az utas számára is. A mérnökök rengeteg tapasztalatot szereztek a két éve tartó versenypályás küzdelmekkel, így állításuk szerint a futómű és a motorhangolás tökéletesebb lesz az eddiginél.
A DDC, vagyis a Dynamic Damping Control alapból a szett része: az elektronikus rásegítéssel, számítógép által felügyelt futóműállítás speciálisan a sportkörülményekhez készült, elősegíti a gyors és biztonságos fordulókat határértéken is.
A fokozatokban állítható blokkolásgátlót a német IDM bajnokságban szerzett tudás alapján lőtték be – ha minden igaz, ez a legsportosabb BMW a márka történetében – ezzel együtt a biztonságra és a vezethetőségre is nagyon ügyeltek. Launch kontroll néven startolássegédet is kapott a HP4.
Az új hétküllős kerekek 2,4 kilós fogyást jelentenek, de a számos könnyűfém alkatrész és a titán kipufogórendszer is a súlycsökkentés miatt került a gépre. Ereje 193 lóerő, amelyet 13 ezres fordulaton ad le. A nyomaték 112 Nm, amely 9750-től a vezető rendelkezésére áll.
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.