
A Triumph már 2013-ra készül. Első bejelentése a Tiger Explorer XC, vagyis cross country változata, amely márciusban kerül a szalonokba. A már ismert 1200 köbcentis, háromhengeres blokkra épülő túraenduró legújabb kivitelét olyan extrákkal kínálják, melyeket látva nem kétséges, hogy a BMW R1200GS Adventure-t szeretné vele lebírni a Triumph.
A nagytestű terep-túramotoroknál a legfontosabb vízválasztó, hogy könnyűfém felnivel, vagy fűzött küllős kerekekkel szerelik-e őket. Az előbbi megoldás sérülékenysége miatt nem bírja a nehéz terepezést, így aki komolyan veszi a kalandmotorozást, biztosan hagyományos, küllős kerékkel szerelt típust keres. A kerékméret, szemben a cég nyolcszáz köbcentis Tiger XC-jével, maradt elöl 19, hátul 17 colos méretű és a BMW-hez, vagy a Yamaha Super Ténéréhez hasonlóan tömlő nélküli abroncsokat szerelnek rá.
A Tiger Explorer XC-re ezen kívül bukócsövet és kartervédő pajzsot, 55 wattos ködfényszórókat, és speciális zöld fényezést is kapott, hogy még jobban kitűnjön a hasonló motorkerékpárok közül. Ami maradt, az a 137 lóerős, 121 newtonméter csúcsnyomatékú, karakteres blokk, a kardánhajtás, valamint az elektronikus gázmarkolatból, tempomatból, illetve kipörgés- és blokkolásgátlóból álló menetbiztonsági csomag és a magas szintű kényelem, mind alapáron.
El kell ismerni, hogy a Triumph az egyik legdinamikusabban fejlődő európai motormárka. Háromhengeres blokkjaikat szinte csak az nem isteníti, aki eddig nem próbálta. A Tiger Explorer XC komoly riválisa a BMW-knek és a KTM Adventure-nek, bár fontos megjegyezni, hogy heteken belül megjelenik az német és az osztrák túraenduró következő generációja. Mindkettő teljesen új fejlesztés lesz, a GS folyadékhűtésű bokszermotorral érkezik, a KTM pedig több kivitelben is kínálja majd az RC8 sportmotor V2-es blokkjának alapjaira épülő, szuperkönnyű terepmotorját.
A Tiger Explorer egy dologban egészen biztosan megelőzi felsorolt versenytársait. Ez pedig a szervizintervallum, amely a gyári közlés szerint 10 ezer mérföld, vagyis a motorkerékpárok közt rekordnak számító 16 ezer kilométer. Így, az amúgy drága motor fenntartási költségei igen alacsonyak lehetnek.
A Tiger Explorer tesztjét ITT olvashatják.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.