Dögletes a vadiúj hiper-Ducati
Vadiúj Hypermotardokat tolt ki a Ducati a milánói EICMA kiállításra. A három testvér zord ábrázatával mindenkit sokkol, az új, vízhűtéses blokk csak a keményvonalas rajongókat.
Elérkezettnek látták az időt a Ducatinál, hogy véget vessenek a léghűtéses Hypermotardok korszakának, és egy új, 821 köbcentis Testastretta blokkot gyömöszöltek a 2013-as Hyperek csővázába. A motor különlegessége, hogy a sportmotoroknál megszokott 40 fokhoz képest mindössze 11 fokos szelepösszenyitással dolgozik a vezérlése, amivel beáldoztak némi teljesítményt, viszont az alacsony és közepes tartományban sokkal kellemesebb karakter jobban is illik a rosszalkodásra termett Hypermotardhoz és a túrázáshoz felszerelt Hyperstradához. A vízhűtés bevezetését a Ducati az egyre szigorodó emissziós és zajkibocsátási előírásokkal indokolja, de kellemes hozadéka a harmincezer kilométerre nőtt szelepállítási intervallum is.
110 lóerős csúcsteljesítményét 9250-es fordulaton adja le az új motor, a maximális, 98 Nm-es nyomatékát pedig már 7750-nél eléri. Az elektronikus gázmarkolat három fokozatban állítható, ezzel egészen 74 lóerőig lehet szelídíteni a Testastrettát, a nyolcfokozatú kipörgésgátló és a háromlépcsős ABS pedig tovább segít a könnyen előidézhető meleg helyzetekben.
A Hypermotard és a Hypermotard SP között az oda-vissza állítható, elöl Marzocchi, hátul Öhlins futómű a legnagyobb különbség az SP javára de más kerekeket és karbonelemeket is ráaggattak a csúcsmodellre. A Hyperstrada egy túrázásra szánt, dobozos, szélvédős változat, amelynek a tengelytávja 1490 mm a motardok 1505 mm-éhez képest. Mindhárom gépben ugyanaz a V2-es dolgozik.
Egy Ducati nem lehet olcsó. A motard legszerényebb változata az amerikai piacon 12 ezer dollárba, vagyis mintegy 2,7 millió forintba kerül, míg az SP csúcsmodellt 3,3 millió forintnak megfelelő dollárért árulják. Nálunk persze nem számíthatunk hasonló árakra, de akit megbabonázott a Hyper-Ducati, nem lesz más választása, mint kicsengetni a hazai felárat vagy bánkódni.