Bevallották végre: a 2014-es szezonra a Yamaha is hozza a maga 250-es sportmotorját. Suzuki Hirojuki, az indiai gyár és kereskedelmi hálózat vezetője elmondta, erős, divatos gép készül, amellyel nem csupán a helyi piacot szórnák meg, hanem exportra is szánnak belőle.
Egyelőre semmit nem tudunk a technikai megoldásokról. A konkurensek is többféle koncepciót követnek, a Honda egy, a Kawasaki két hengerrel kedveskedik a mértéktartó motorosoknak. Az, hogy a japánok Indiába helyezik a gyártást, szinte biztossá teszi, hogy aránylag olcsó, praktikus gépre számíthatunk – ez így van rendjén, a piacnak erre van szüksége.
Végignézve a Yamaha termékpalettáját, elképzelhető, hogy a WR250 utcai enduró és supermotó folyadékhűtéses egyhengeresét ültetik be egy költséghatékonyabban gyártható acélvázba, kiegészítve valami egyszerűbb futóművel. Ezzel nem is lenne baj: a pörgős, de takarékos négyszelepes ereje mellett is bizonyítottan tartós.