130 kiló és átmegy a bokrokon

2013.02.26. 11:44

Semmi baj, ha még nem hallotta a CCM nevét – az angol márkácska leginkább a terepmotorozás szerelmeseinek ismerős: a Clews család tulajdonában levő cég 1971 óta speciális, utcai, verseny és katonai gépeket épít.

Idehaza talán egy sincs belőlük, leszámítva a Mázló Imre által bemutatott Pannonia Bol d'Or-t, ami tulajdonképpen egy részlegesen átöltöztetett, komolyabb első villával ellátott CCM CR40 volt. A Suzuki DR-Z 400 blokkja helyett azonban már mást használnak az angolok: a GP450-be szemre a BMW által készített, majd elvetett folyadékhűtéses egyhengerest szerelték.

A Dakar stílusú gép azoknak lehet kedves, akik megcsömörlöttek az óriási, elhízott terepesnek maszkírozott túraenduróktól – ez tényleg alkalmas tűnik arra, hogy komolyabb kínzásokat is túléljen. A cég vezetője, Austin Clews nyilatkozata szerint legújabb modelljükkel azokat próbálják megszólítani, akik túráznának, vagy óriási gyári támogatás nélkül is nekivágnának az olyan viadaloknak, mint például a 450 köbcentis maximummal meghirdetett Dakar.

A CCM-ben sok tartalék rejlik, hisz szériaállapotban mindössze 40 lóerőt ad le 7000-es fordulaton, de lehetőség van tuningra. Ezzel az alap teljesítménnyel nem minősül üzemórásnak, utcán is bátran használható. Tömege 130 kiló, ami kifejezetten kedvező. Az ülésmagasság viszont már igényel némi gyakorlatot, hisz 895 centi magasságba kell feltornázni a feneket.

A GP450-hez csomagtartó és dobozok is kaphatóak, teljesen felszerelhető egy komoly túrához. A CCM kalandgéppel egy új modellcsalád első tagját ismerhetjük meg – ha az angolok tervei bejönnek, enduró és dirt verziók is jöhetnek. Ára 7995 font, vagyis 2,75 millió forint – uniós homologizációval rendelkezik, a gyártó 12 hónap teljes garanciát biztosít.