A világ legújabb Indianje

2013.03.13. 12:08

Hetven év után új motort mutatott be az Indian. Miután a dinamikusan fejlődő Polaris tulajdonába került az amerikai márka, megindult a fejlesztés: a V2-es Thunder Stroke 111 felidézi a Scout legendás blokkját, de a technikai tartalom minden mai, modern igénynek megfelel.

A 49 fokos hengerszögű kéthengeres 1819 köbcentis – a motorkerékpárt, amelyet ez a léghűtéses hajt majd, az év közepén fogják bemutatni. A Polaris, amely a Victory márkát is birtokolja nem folytatja az eddigi S&S blokkal szerelt modellek gyártását: tiszta lappal próbálják felvirágoztatni az 1901-ben alapított legendát.

A háború utáni évek nem voltak sikeresek: a sornégyesük és a V2-esük hamar elavult, de a haditermelés, amelynek nagy százalékát a konkurens Harley-Davidson vitte el, szintén nem jelentett elég tökét a potens újraindításhoz. Angol, olasz, sőt, cseh motorok átcímkézésével próbálkoztak, de sem akkor, sem a kilencvenes években nem jött össze a túlélés.

Az új olajhűtős, befecskendezős V2-es adatait nem ismerjük, de ha hozza az általunk is tesztelt közeli rokon Victory Hammer szintjét, nem lesz baj. Amíg a végleges változatot nem láthatjuk, meg kell elégednünk a cég által készített egyedi, Burt Munro versenygépét megidéző szivarral.

A világ leggyorsabb Indianje megelevenedett: A család nagyon boldog, csodálatos tiszteletadás ez édesapámnak és az őt hajtó szenvedélynek.” – mondta el a bemutatón Burt fia, John Munro. „Amikor a mérnökeink elém tették az áramvonalas motor tervét, amelyben ott volt a Thunder Stroke 111, tudtam, hogy meg kell csinálnunk!” – tette hozzá Steve Menneto a Polaris Motorcycles alelnöke.

A szivartestet alumíniumból készült, ezt a Stutz Blackhawk versenyautó replikáját készítő Jeb Scolmanra bízták – jó döntés volt. „Három hónapunk volt az építésre. Nem volt könnyű feladat, rendkívül szoros ütemtervvel dolgoztunk, de sikerült és rendkívül büszkék vagyunk.” – mesélte el a Long Beach-i Jeb's Metal and Speed vezetője.

 

Az oldalról ajánljuk

Guminyomás is lefújhat a dobogóról
  • Közélet

Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.

Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.

április 14., 16:58
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
  • Hírek

Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van

Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.

április 11., 15:13
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
  • Hírek

Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?

Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.

április 14., 15:47
Nyerj vasárnap, adj el hétfőn
  • Tesztek

Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9

Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.

április 13., 14:20
MotoGP Katar - 2025.
  • Magazin

MotoGP Katar - 2025.

április 14., 15:11