A világ legújabb Indianje
Hetven év után új motort mutatott be az Indian. Miután a dinamikusan fejlődő Polaris tulajdonába került az amerikai márka, megindult a fejlesztés: a V2-es Thunder Stroke 111 felidézi a Scout legendás blokkját, de a technikai tartalom minden mai, modern igénynek megfelel.
A 49 fokos hengerszögű kéthengeres 1819 köbcentis – a motorkerékpárt, amelyet ez a léghűtéses hajt majd, az év közepén fogják bemutatni. A Polaris, amely a Victory márkát is birtokolja nem folytatja az eddigi S&S blokkal szerelt modellek gyártását: tiszta lappal próbálják felvirágoztatni az 1901-ben alapított legendát.
A háború utáni évek nem voltak sikeresek: a sornégyesük és a V2-esük hamar elavult, de a haditermelés, amelynek nagy százalékát a konkurens Harley-Davidson vitte el, szintén nem jelentett elég tökét a potens újraindításhoz. Angol, olasz, sőt, cseh motorok átcímkézésével próbálkoztak, de sem akkor, sem a kilencvenes években nem jött össze a túlélés.
Az új olajhűtős, befecskendezős V2-es adatait nem ismerjük, de ha hozza az általunk is tesztelt közeli rokon Victory Hammer szintjét, nem lesz baj. Amíg a végleges változatot nem láthatjuk, meg kell elégednünk a cég által készített egyedi, Burt Munro versenygépét megidéző szivarral.
A világ leggyorsabb Indianje megelevenedett: „A család nagyon boldog, csodálatos tiszteletadás ez édesapámnak és az őt hajtó szenvedélynek.” – mondta el a bemutatón Burt fia, John Munro. „Amikor a mérnökeink elém tették az áramvonalas motor tervét, amelyben ott volt a Thunder Stroke 111, tudtam, hogy meg kell csinálnunk!” – tette hozzá Steve Menneto a Polaris Motorcycles alelnöke.
A szivartestet alumíniumból készült, ezt a Stutz Blackhawk versenyautó replikáját készítő Jeb Scolmanra bízták – jó döntés volt. „Három hónapunk volt az építésre. Nem volt könnyű feladat, rendkívül szoros ütemtervvel dolgoztunk, de sikerült és rendkívül büszkék vagyunk.” – mesélte el a Long Beach-i Jeb's Metal and Speed vezetője.