A Honda motorkerékpár-részlege általában domináns szerepet tölt be azokon a piacokon, amelyeken jelen van. India talán kicsit kilóg a sorból, ott ugyanis csak a harmadik legnagyobb részesedéssel bírnak a piacvezető Hero és a Bajaj mögött. A japánok 2015-re átvennék az első helyet.

A Honda már több gyárat és egy kutatás-fejlesztési bázist is létesített a dél-ázsiai országban, valamint kereskedői hálózatát is folyamatosan bővíti. Ahhoz azonban, hogy céljukat elérjék, további lépésekre van szükség, így a csúcskategóriás motorok helyi összeszerelését tervezik.
Indiában már jelenleg is forgalmazzák a CBR 1000 R-t, a CBR 1000 RR Fireblade-et, a VFR 1200 F-et és a VT 1300 CX-et, ám ezek a magas vámok miatt igen drágák, a CBR 1000 R például nagyjából 5 millió forintnak megfelelő rúpiába kerül. Jelentős árcsökkenést tenne lehetővé, ha a Honda ezeket a kisebb, olcsóbb motorokhoz hasonlóan ezeket is helyben szerelné össze.
Arról még nem beszéltek a Honda képviselői, hogy mely motorokat szerelnék össze az indiai gyártósorokon, de elképzelhető, hogy a CBR 500 R-rel kezdenének, és csak később térnének át a nagyobb köbcentis gépekre.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.