A nagyrobogók kategóriáját napjainkban sokak szerint a Yamaha uralja: a T-Max 530-at szokás egyenesen a világ legjobb robogójaként emlegetni, de egy mérettel lejjebb is nagyon jól használható gépeket kínálnak - igaz, teljesítményben jóval elmarad az X-Max sorozat.

A japán gyártó legújabb robogóját, az X-Max 400-at éppen azoknak szánja, akiknek a T-Max már túl nagy, de a 250-es erejét kevésnek érzik. A 395 köbcentis blokkal a motor teljesítménye a negyedlitereshez képest másfélszeresére nőtt – így 31,5 lovas lett, csúcsnyomatéka pedig 33,88 newtonméter.
A Yamaha ugyanakkor igyekezett megőrizni a kompakt méreteket, és a könnyű kezelhetőséget. Ennek megfelelően a motor méreteiben nem történt nagy változás: igaz, hogy magasságában és szélességében kicsit meghízott, de teljes hossza három centivel, tengelytávja kettővel csökkent. Az ülésmagasság a korábbi 792 milliméter helyett 785 lett, a nedves tömeg 180-ról 211 kilogrammra nőtt.
A karosszériát igyekeztek sportosabbra szabni, emellett előre és hátra is ledes lámpákat szereltek. A megváltozott forma azonban úgy látszik, nem ment a használhatóság rovására, a nyereg alatt – a 250-eshez hasonlóan – továbbra is elfér két bukósisak.
Az X-Max 400 idén májusban érkezik a kereskedésekbe, néhány hónappal később pedig már ABS-szel is elérhető lesz. A gép ára 1,748 millió forint.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.