A BMW tavaly nyáron mutatta be az új F 700 GS-t és a felfrissített F 800 GS-t, melyekkel a középkategóriás endurók piacát jelenleg is uralja. E két modell sikerén felbuzdulva most megérkezett az F 800 GS Adventure is, mely az ígéretek szerint saját szegmensének legbiztonságosabb gépe lesz.

Az Adventure-be ugyanaz a 798 köbcentis, sorkettes blokk került, melyet az F 800 GS-ben már megismerhettünk, teljesítménye változatlanul 85 lóerő, csúcsnyomatéka pedig 83 newtonméter. A hatótávot ugyanakkor igyekeztek növelni, így a korábban 16 literes benzintartályt 24 literesre hizlalták – bár a motor súlya így 229 kilóra nőtt, és fogyasztása is emelkedett, mégis 120 kilométerrel többet tehetünk meg egy tanknyi üzemanyaggal.
Az F 800 GS-hez képest az Adventure öt milliméterrel hosszabb (2305 mm) és ugyanennyivel szélesebb (925 mm) lett, az ülésmagasság egy centivel nőtt – alapkivitelben 890 milliméteresre. A kényelmet a nyereg átdolgozásával, széles, enduró-lábtartókkal és nagyobb eső- és szélvédelmet nyújtó plexivel igyekeztek fokozni.
A tavaly bemutatott két modellhez hasonlóan az Adventure-nél is alapfelszereltség a blokkolásgátló, valamint gyári extraként rendelhető hozzá elektronikus futóműállítás és kipörgésgátló (ASC-rendszer) is. Utóbbinál újdonság, hogy nemcsak kikapcsolható, de terepes használat közben enduró-módba is állítható, így laza talajon biztonságosabbá teszi a motorozást.
A bevezetéskor ezerdarabos, limitált példányszámban kapható lesz a Launch Edition kivitel, melyhez három felszereltség választható: komfort (fedélzeti számítógéppel, markolatfűtéssel), enduró (ASC-rendszerrel és enduró-móddal) és az úgynevezett különleges kiegészítők csomagja (túradobozokkal és navigációval). Az F 800 GS Adventure két új fényezéssel, Matt Sandrover (homokszínű) és Racing Red (piros) színben rendelhető.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.