Rekordot döntene a Mugen
A világ egyik legnehezebb utcai motorversenyére, az Isle of Man TT-re készül a Mugen. A japánok már tavaly is bizonyították az elektromos Shinden prototípus versenyképességét, hiszen átlépték a 100 mérföld/órás (160 km/h) körátlagot – igaz, a Zero kategóriában végül a MotoCzysz szerezte meg a győzelmet.

A Mugen persze idén tovább gyorsulna, terveik szerint a Shinden Ni versenygéppel már 110 mérföld/órás, vagyis közel 180 km/h-s körátlagot is tudnak teljesíteni – igaz, nagy riválisuk, a MotoCzysz is erre készül. A Shinden Ni fejlesztésekor elsősorban az aerodinamika és a hűtés finomítására koncentráltak a gyáriak, a 122 lovas teljesítmény és a 220 newtonméteres csúcsnyomaték változatlan maradt. A motor súlyát ugyanakkor sikerült csökkenteniük – a tavalyi 260-ról 240 kilóra.
A gyorsabbnak és könnyebben kezelhetőnek ígérkező gép nyergébe ezúttal is John McGuinness ül. A 41 éves legenda 19 TT-győzelmet tudhat magáénak, de nem éri be ennyivel: korábban már eldőlt, hogy a Senior és a Zero kategóriákon kívül a kisköbcentis gépeknek kiírt Lightweight versenyben is rajthoz áll, méghozzá egy Honda CBR500R-rel. A 2013-as Tourist Trophyt május 15. és június 8. között rendezik.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.