Így lesz olcsó a Superbike

2013.08.14. 09:52

A Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség (FIM), a gyártók szövetsége (MSMA) és a Dorna már júniusban megegyezett arról, hogy a költségcsökkentés érdekében új szabályokat vezetnek be a Superbike világbajnokságon. Akkor még sok kérdés megválaszolatlan maradt, most viszont nyilvánosságra hozták a részleteket is.

Fontos változás, hogy 2014-től a Superbike-csapatok versenyzőnként nyolc motorblokkot használhatnak fel egy szezon alatt – tizenöt futamra kell tehát ezt beosztaniuk. Ez már nem példa nélküli a motorsportokban, 2012-től a Supersport kategóriában is érvényben van a nyolcblokkos korlátozás. Nemcsak a motorokat érinti majd a változás, a fékek és a futóműalkatrészek költségeit is maximalizálják.

A gyártók a 2014-es, 2015-ös és 2016-os szezonban is meghatározott áron kínálják majd csomagjaikat a privát csapatoknak. Az előírások szerint ezeknek a motoroknak a paraméterei nem térhetnek el a gyári csapatoknak szállított gépekétől, szezon közben pedig további fejlesztéseket is kapnak majd motorjaikhoz a privát versenyzők.

Újdonság lesz az EVO alkategória bevezetése is, amelyben a Superbike szabályai alapján tervezett vázat, felfüggesztést és fékeket használhatnak a csapatok, a blokk és az elektronika viszont a Superstock 1000 kategória előírásainak kell, hogy megfeleljen – a fék és futómű árára itt is meghatároznak egy maximális értéket.

Az új szabályokkal a költségcsökkentés mellett azt próbálják elérni, hogy a csúcskategória vonzóbb legyen a csapatok számára, így a Superstock versenysorozatban érintett istállók kedvet kapjanak ahhoz, hogy feljebb lépjenek a Superbike-vb futamaira. A szabályváltozásokat illetően további részletek és pontosítások augusztus végén várhatók.

Az oldalról ajánljuk

Nyerj vasárnap, adj el hétfőn
  • Tesztek

Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9

Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.

tegnap, 14:20
Guminyomás is lefújhat a dobogóról
  • Közélet

Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.

Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.

7 órája
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
  • Hírek

Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van

Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.

április 11., 15:13
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
  • Hírek

Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?

Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.

8 órája
MotoGP Katar - 2025.
  • Magazin

MotoGP Katar - 2025.

8 órája