Hathengeres német luxus

2013.08.15. 14:34

Hosszú csend után 2010-ben lehetett először hallani arról, hogy az 1920-as években alapított legendás német motormárka, a Horex feltámad poraiból, és visszatér a piacra. Hamarosan el is készültek első modelljükkel, a VR6 Roadsterrel, mely különlegességet is tartogatott a rajongóknak: 15 fokos hengerszögű VR6-os blokkal szerelték.

A németek luxusgépe a kezdeti gyerekbetegségek ellenére is bizakodásra adott okot, most pedig már itt a folytatás is, a Classic-kal kéttagúra bővül a Horex modellkínálata. A Roadsterhez hasonlóan itt is megamaradt a klasszikus, letisztult stílus. A motor küllős kerekeket és bőrülést kapott, vörös fényezését ezüst csíkkal díszítették.

Az 1214 köbcentis hathengeres blokkon is dolgoztak a mérnökök: ugyan a 161 lovas Roadsternél gyengébbre hangolták a Classicot, a maga 126 lóerejével (8500-nál) így sem mondható gyengének. Csúcsnyomatéka 137 helyett 120 newtonméteres lett, melyet 7000-es fordulatnál ad le a motor. Elöl változatlanul WP villákat találhatunk, a hátsó rugóstagot azonban már nem a WP, hanem a Sachs szállította.

A Horex egyáltalán nem olcsón kínálja majd újdonságát: a 24500 eurós németországi ár átszámítva 7,3 millió forintot jelent. Ausztriában ennél is drágábban, 8,5 millió forintnyi euróért lehet majd hozzájutni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.