BMW világkörüli utakra

2013.10.07. 14:50

Felfrissítette felsőkategóriás túraenduróját, az R 1200 GS Adventure-t a BMW. Az új R 1200 GS-ben megismert műszaki alapokon persze nem sokat változtattak: megtartották az 1170 köbcentis, precíziós hűtésű bokszermotort, mely 125 lóerős csúcsteljesítményét 7750-es fordulaton adja le.

A GS Adventure első és hátsó rugóútja az R 1200 GS 190, illetve 200 milliméteréhez képest egyaránt 20 mm-rel nőtt, a szabadmagasságot 10 mm-rel emelték meg. A hatótáv az elődmodelléhez mérhető, hiszen a GS-hez képest több mint tíz literrel, 33 literesre nőtt a benzintank kapacitása. A blokkolás-, illetve a kipörgésgátló az alapfelszereltség része, a Rain és a Road üzemmódok mellé gyári extraként a Pro menetprogramok opció is elérhető - ekkor Dynamic, Enduro és Enduro Pro módokkal bővül az állíthatóság. Szintén extraként érhető el a Dynamic ESA dinamikus, elektronikus futóműállítás.

Külső eltérést a GS-hez képest az Adventure Design burkolati elemek jelentenek, a testreszabhatóság érdekében pedig a szélvédő, az ülés, valamint a lábfék- és váltókar is állítható. A motort és az üzemanyagtartályt bukócső védi. Az R 1200 GS-hez képest elvégzett módosítások a gyáriak szerint elsősorban azoknak a túrázóknak kedveznek, akik a terepezést is kedvelik. Az új GS Adventure ára egyelőre nem ismert.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.