2013.10.30. 13:43

A Suzuki három tanulmányautóval már bizonyította, hogy komolyan készülnek a kétévente, ősszel megrendezett Tokyo Motor Show-ra. A hazai kiállításon azonban a motorosokat sem hanyagolja el a japán gyártó, két érdekes koncepciót is készítettek.

A Recursion egy sportos, félidomos motor, melynek 588 köbcentis, vízhűtéses kéthengerese első hallásra nem ígér sok izgalmat. A Suzuki azonban ráakasztott egy turbót is, így ígéreteik szerint egy nagyköbcentis sportmotor teljesítményét sikerült egy könnyű, agilis gépbe préselniük – igaz, pontos adatokat erre vonatkozóan még nem tettek közzé.

A járműiparban persze nem szokatlan, hogy a nagyobb teljesítmény, és a kedvezőbb károsanyag-kibocsátási értékek elérésének érdekében turbómotorokra váltanak. A Suzuki koncepciója a magas literteljesítmény mellé alacsony fogyasztást ígér, így a növekvő üzemanyagárak ellenére is népszerű lehetne – persze ha megvalósul belőle valami.

A másik modell az Extrigger, mely a Honda Grommal mutat formai hasonlóságot. Mindkét géppel az a gyártó célja, hogy nagyobb tömegeket nyerjen meg, és hozzon közelebb a motorozáshoz, az eszközök azonban nagyon különbözőek. Míg a Honda egy takarékos, 125 köbcentis, négyütemű egyhengerest kínál, addig a Suzuki az e-Let robogótól kölcsönzött elektromos hajtást építette az Extriggerbe. Bár túlzottan nagy hatótávot biztosan nem kapunk, de ha egy töltéssel 50-60 kilométert meg tudna tenni, igen jó alternatíva lehetne a városi közlekedésre.

A Recursion és az Extrigger tanulmányok részletesebb adataira a Tokyo Motor Show november 22-i nyitásáig még várnunk kell, az pedig csak a távolabbi jövőben derül majd ki, hogy a Suzuki újdonságai eljutnak-e a sorozatgyártásig.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.