Gyönyörű luxus-túragép az olaszoktól
Sportos formatervű túragépet leplezett le a milánói motorszalon előestéjén az MV Agusta. A Turismo Veloce 800 a Brutale, illetve az F3800 műszaki alapjaira épül, és luxuskivitel is készül belőle.

A sport-túragép ugyanazt a 798 köbcentis háromhengerest kapta meg, amely a Brutaléban és az F3-ban is dolgozik. Teljesítményén nem is változtattak, 125 lóerejét 11600-as fordulaton adja le, csúcsnyomatéka viszont egy hajszállal nőtt, 81-ről 84 newtonméteresre – ez 8600-nál jelentkezik. Az alapmodell száraz tömege 194 kilogramm, míg a Lusso (luxus) kivitelé 207 kg. A húszliteres tank hosszabb túrákhoz is ideális.
Az MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System) integrált motorvezérlési rendszert is felfrissítették. Ezzel három fokozatban változtathatjuk a motor viselkedését, a Sport-módot választva rendelkezésre áll a maximális teljesítmény, a Rain, illetve a Turismo üzemmód viszont 92 lóerős korlátozást jelent. A rendszer része emellett a ride-by-wire gázmarkolat, a sebességváltás elektronikus rásegítése, illetve a kipörgés- és egykerekezésgátló, új funkcióként jelent meg benne a tempomat.
Az alapmodell elöl teljesen állítható Marzocchi villával, hátul pedig Sachs rugóstaggal érkezik, első és hátsó rugóútja egyaránt 160 milliméter. A Lusso kivitel félaktív Sachs felfüggesztése pedig az útviszonyokhoz és a körülményekhez igazítja a csillapítást. Mindkét változat Brembo fékrendszert kapott, elöl két 320 milliméteres tárcsával és négydugattyús nyergekkel, hátul pedig 220-as tárcsával, valamint kétdugattyús féknyereggel. A Bosch 9 Plus blokkolásgátló az alapfelszereltség része.
Az ötcollos TFT-kijelzőn a sebességen kívül az elektronika beállításait is figyelemmel kísérhetjük, a Lussónál pedig gyári navigációt is kapunk. A luxusmodellhez emellett jár középsztender, hatvanliteres túradobozok és fűtött markolatok is. Az árakat egyelőre nem közölte az olasz motorgyártó.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.