A KTM idei legnagyobb dobása, az 1290 Super Duke R már október elsején teljesen lelepleződött, a brutális meztelen gép formaterve igen közel maradt ahhoz, amit a tavalyi milánói szalonon mutattak az osztrákok. Nemcsak gyönyörű lett a legnagyobb Duke, hanem brutálisan erős is (180 lóerő), a hangja pedig borzongatóan kellemes. Természetesen ezt a modellt is elvitték az idei EICMA kiállításra, de mivel a legtöbb részletet már felfedték vele kapcsolatban, nem vonta el teljesen a figyelmet a többi új KTM-ről.
Az osztrák gyártó ugyanis három új sportmotorral is készült Milánóra, melyek mindegyike az igen jól sikerült Duke-sorozat alapjaira épül. A csupasz 125-ös, 200-as és 390-es blokkjait nem is igazán piszkálták, változatlan (15, 25, illetve 43 lóerős) teljesítménnyel építették be őket az idomos változatokba. Bár az RC390-ről már néhány napja szivárogtak ki információk, eddig csupán nagyon rossz minőségű képeken láthattuk, most viszont már nem rejtegetik egyik RC-t sem. A meztelen változatokhoz képest természetesen nehezebbek lettek a burkolatos modellek. Az RC125 üzemanyag nélkül 135 kilogrammot, az RC200-as 137-et, míg a sorozat legnagyobb tagja, az RC390-es 146 kilót nyom. Az alig tízliteres üzemanyagtank hosszabb túrákra aligha csábítja a motorosokat.
Az RC sorozatot egyébként a Moto3 versenysorozatban igen sikeres, 33 futamából 26-ot megnyerő RC250 versenygép ihlette. A Duke-okban is megismert térhálós acélvázat megtartották, igaz, kicsit módosítottak rajta, hogy jobban igazodjon a sportos, agresszív vezetési stílushoz, rövidebb lett a tengelytáv is. A futóművet is átdolgozták, a 43 milliméteres, fejre állított WP villák megmaradtak, de sportosabb hangolás és kisebb rugóút jellemzi az RC-ket. A hátsó monoshock rugóstagokat szintén a WP szállította. A fékek a három modellnél megegyeznek, előre 300 mm-es, hátra pedig 230 mm-es Brembo tárcsát szereltek.
További újdonság a KTM-től az 1190 Adventure és Adventure R modellek felfrissített változata. Ezekben lesz először elérhető a Bosch műszaki újdonsága, az MSC-rendszer (Motorcycle Stability Control). Ez a biztonsági extra a blokkolás- és kipörgésgátló kombinálásán alapul, kanyarodáskor is meggátolja a motor kerekeinek megcsúszását, valamint a bedöntött motor fékezéskor történő túlzott felegyenesedését. Kigyorsításkor nem engedi kipörögni a hátsó kereket, és folyamatosan gondoskodik az optimális fékerőelosztásról is. Az MSC-vel felszerelt Adventure-modellek decembertől lesznek kaphatók, a 2013-as modellekhez pedig egyes piacokon utólag is elérhetővé teszik.
A terepmotorosokat a Freeride 250R-rel célozzák meg. Ezt a pehelysúlyú krosszgépet tulajdonképpen már nyáron megismerhettük, de a milánói szalonról sem hiányozhatott, mivel a 2014-es modellévre szánják. Az elektromos Freeride E, illetve a Freeride 350 után a típuscsalád harmadik tagjaként érkezik a 250R, mely mindössze 92,5 kilós, blokkját pedig a 250 EXC-től örökölte – igaz, új hengerfejet és dugattyút terveztek hozzá, fogyasztása kedvezőbb lett. A negyedliteres Freeride ideális lehet a terepmotorozással ismerkedők számára is.