Vérfrissítés a Triumphnál is

2013.11.07. 09:18

Két új modellel bővítette a Thunderbird cruiser-családot a Triumph – ezeket más újdonságok mellett a milánói EICMA motorkiállításon mutatták be. Az új Commander és LT közös blokkot kapott, mely a Storm sorkettesén alapul.

A két új Thunderbirdben azonban az 1,7 literes kéthengeres kicsivel gyengébb, mint azt a Storm esetében tapasztaltuk, hiszen 97 helyett 92 lóerőt, valamint 156 helyett 150 newtonméteres csúcsnyomatékot hoztak ki belőle. Előre 47 milliméteres Showa villa került 120 mm-es rugóúttal, hátra pedig szintén a Showától érkezett a dupla rugóstag. A két motor fékrendszere is megegyezik: elöl két darab 310 mm-es tárcsa négydugattyús Nissin-nyergekkel, hátul pedig egy szintén 310-es tárcsa, kétdugattyús Brembo nyereggel.

Az LT kiegészítő fényszórókat, szélvédő plexit, levehető oldaldobozokat, kényelmesebb ülést, valamint az utas számára egy háttámlát is kapott, így akár kisebb túrákra is alkalmas lehet – ehhez 22 literes tankja is elegendőnek tűnik.

Nemcsak a Thunderbird, hanem az America-szériába is érkezett egy új modell, méghozzá az America LT. A sorozat többi tagjához hasonlóan az LT-be is 865 köbcentis, léghűtéses sorkettes került, mely 6800-as fordulatnál adja le 60 lóerős csúcsteljesítményét, míg a 72 newtonméteres maximális nyomaték már 3300-nál jelentkezik. A 41 milliméteres első villát és a kettős hátsó rugóstagot a KYB szállította, a fékrendszer Nissin-gyártmány. Mivel túramodellről van szó, igen érdekes lépés, hogy tankja néhány decivel kisebb (19 literes), mint az alapmodellé, miközben az LT kicsivel nagyobb és mintegy húsz kilóval nehezebb lett.

Azonban nem csupán a cruiserek iránt érdeklődőknek mutatott újdonságot a brit gyártó: készült egy különkiadás a Tiger 800 XC-ből is. A BMW R 1200 GS-sel némi külső hasonlóságot mutató túraenduró SE (Special Edition) kivitele fekete fényezést kapott, a térhálós csőváz elemeit pedig vörösre festették. A kikapcsolható blokkolásgátló szériatartozék. Aki különkiadású Triumphra vágyik, közel félmillió forintos felárat kell fizetnie, az SE ugyanis nagyjából ennyivel lesz drágább az alap Tiger 800 XC-nél: az Egyesült Államokban 14 ezer dollár (hárommillió forint) körüli összeg kerül az árcédulára.

A brit gyártó emellett azt is megerősítette, hogy 2015-re új, 250 köbcentis sportmotorral készülnek, mely a vállalat történetének első Indiában gyártott modellje lesz. A világ egyik legnagyobb motorpiacán kelendő lehet a viszonylag kisköbcentis gép, mely többek közt a KTM frissen bemutatott RC-sorozatával versenghet a vásárlókért.

A Triumph 2015-re ígért sportmotorja
A Triumph 2015-re ígért sportmotorja