A Hesketh még mindig vagány?
Az 1970-es évek Forma-1-ének egyik legvagányabb csapata volt a Hesketh, mely a fenegyerekként ismert James Huntot is foglalkoztatta. Az istálló alapítója, Lord Alexander Hesketh az F1 után, 1980-tól a motorkerékpár-gyártással is próbálkozott. A márkát kevés modell és kis példányszámok jellemezték - igaz a V1000-esből több változat - EN10, Vulcan, Vampire, Vortan - is készült.
Többszöri tulajdonosváltás után a Hesketh Motorcycles 2010-ben került mostani gazdájához, Paul Sleemanhez. A Forma-1-es múlt előtt tisztelegve most elkészült az első 21. századi modell, mely a 24 nevet kapta. A félidomos gépből a nevének megfelelően csupán huszonnégy darabot gyártanak majd, de további típusok követhetik.
A 24-be tekintélyes méretű, közel kétliteres - egész pontosan 1950 köbcentis -, 56 fokos hengerszögű V2-est szereltek, mely 120 lóerőt képes leadni. A hatalmas blokk már önmagában is különlegessé teszi a Hesketh újdonságát, de a britek nem érték be ennyivel: a 22 literes benzintankot a motorblokk alatt helyezték el. A futóművet az Öhlins szállította, a fékek a Beringertől érkeztek.
A színeket a hetvenes évek Forma-1-es versenyautóiról kölcsönözték, fehér alapon egy vörös és egy kék csík díszíti a 24-et. Az ülés alatt a zandvoorti versenypálya körvonala látható: ezzel a Hesketh egyetlen F1-es futamgyőzelmére emlékeznek, melyet az 1975-ös Holland Nagydíjon arattak. Igaz, érdekes módon nem az akkori, hanem a mostani vonalvezetést követi a rajz.
A Hesketh 24-et februárban kezdik majd árulni, és bár az árát még nem ismerjük, minden bizonnyal gyorsan gazdára talál majd mind a 24 darab. A későbbiekben további modellek kifejlesztését is várhatjuk a gyártótól - elsőként a 24 kétüléses változata érkezhet majd.