KTM: a várakozásnak vége?
Jó néhány év után jövőre végre megkezdheti a Freeride E névre keresztelt elektromos gépek forgalmazását a KTM. Az osztrákok 2010-ben már lényegében kész voltak a terepes villany-motorkerékpárral, de a tesztelés elhúzódott, az árusításról pedig folyton eltérő információk jutottak napvilágra.
Most ráadásul egyszerre két változatban is megérkezhet a Freeride E: az E-SX krosszmotor, az E-CX pedig enduró lesz. Műszakilag azonosak az alapok, a villanymotor mindkét kivitelnél 22 lóerős, forgatónyomatéka pedig 42 newtonméteres. A hatótávot itt terepmotor lévén nem kilométerben adják meg. Egy töltéssel nagyjából egy órát motorozgathatunk, a 2600 wattórás akkucsomagot pedig négy csavar feloldásával cserélhetjük ki egy feltöltöttre. Más kérdés, hogy ez a hatótávot aligha növeli meg, hiszen egy súlyosabb csomagot pluszban nem szívesen cipelünk magunkkal. A teljes töltöttség 80 perc alatt érhető el.
Mivel villanymotorról van szó, így kuplungra és váltókarra sincs szükség, ez pedig azt jelenti, hogy mindkét féket kézzel működtethetjük. Ami a futóművet illeti, előre 43 milliméteres fejreállított villa került, hátul pedig WP rugóstag kapott helyet. A fékeket az olasz Formula szállította. A Freeride E súlya 106 kilogramm, ami viszonylag könnyűnek mondható a műfajban – igaz, a teljesítménye sem ostromol csúcsokat.
Az endurót a krosszváltozattól a lámpák, irányjelzők, tükrök és a kormányzár segítenek megkülönböztetni. Mindkét gép 2015-ös modellnek számít, így a kereskedésekbe jövőre kerülhetnek. A nagyközönség várhatóan valamelyik nagy őszi motorkiállításon is megnézheti még a legújabb KTM-eket. Az eddigi információk szerint ezekből elsőként Európa kap majd. Az E-SX ára Németországban 10995, az E-CX-é pedig 11295 euró lesz – ez forintban kifejezve 3,4-3,5 milliót jelent.
Fotók: KTM