Három újdonságot készített a kölni Intermot kiállításra a Yamaha. A japánok ezúttal segítséget is kaptak: felfrissítették az XJR1300-at, annak café racer-változatát pedig a Wrenchmonkees és a Deus Ex Machina motorépítő műhelyek segítségével alkották meg.
Az XJR1300-zal az volt a céljuk, hogy a hagyományos naked-irányvonalat vigyék tovább, egy kis sportosságot is belecsempészve. Az alapot a megszokott 1300 köbcentis, léghűtéses, 98 lovas sornégyes szolgáltatta. A Racer-kivitel pedig nevéhez méltón café raceres fejidomot is kapott.

Mindkét motor fekete, kék és matt szürke színben lesz kapható, áruk pedig 10395 illetve 11590 euró, vagyis 3,2 és 3,6 millió forint körül alakul. Jóval olcsóbban, 6690 eurós árcédulával (kétmillió forint) kezdik meg azonban az MT-07 Moto Cage forgalmazását.
Itt az alap MT-07 kéthengeres, 75 lovas blokkjából indultak ki, műszaki változás az Akrapovic-kipufogón kívül nem történt. A motorblokk viszont kapott egy piros bukócsövet, és a hűtőt is jobban óvják, mint az alapmodell esetében. A kormányra supermoto-stílusú kézvédők kerültek.
Az MT-07 Moto Cage európai árusítását már novemberben megkezdik, addig pedig a gyári fotósorozat mellett itt egy rövid videó is, amely az új streetfightert hivatott népszerűsíteni.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.