2014.11.05. 09:44

A Husqvarna tavaly ősszel még csínján bánt az újdonságokkal, az akkori milánói motorszalonon ugyanis csupán egyetlen újdonságot villantott meg. A 701-es ráadásul még csak tanulmány formájában létezett. Idén már az EICMA előtt néhány héttel kiderült, hogy ez a modell eljutott a sorozatgyártásig, de emellett két titokzatos koncepcióról is szóltak a hírek.

A KTM tulajdonában lévő motorgyártó tartotta is magát ezekhez az információkhoz, és előrukkolt a 701-es supermoto gyártásra érett verziójával. Az osztrák rokonság tetten érhető ennél a gépnél, 690 köbcentis blokkja ugyanis a KTM Duke-ból már ismerős lehet. Ez 68 lóerős teljesítményre képes, azonban a Husky öt kilogrammal könnyebb, mint a KTM - csupán 145 kg-t nyom. A ride-by-wire gázmarkolat, az APTC csúszókuplung, a blokkolásgátlóval ellátott fékrendszer és a WP futómű nemcsak városi használatra és ingázásra, hanem szerpentines kanyargásra is alkalmassá teszi a motort. A tizenhat literes üzemanyagtartály pedig nem is tűnik kicsinek egy ilyen modellhez.

Ami viszont megosztó lehet a 701-es kapcsán, az nem más, mint a formája: a tavaly bemutatott merész, futurisztikus dizájn sokat egyszerűsödött, kicsit talán unalmasabbá is vált. Lesznek persze, akiknek épp így tetszik, de akik a koncepciót találták vonzónak, azoknak csalódást okozhat. A kereskedésekbe jövő ősszel kerülhetnek az első példányok.

Jóval többet kell majd várni arra a két típusra, amelyeket Milánóban még csak tanulmányként mutatott be a Husqvarna. Az egyik ilyen a 401 Vitpilen (fehér nyíl), amely café racer stíluson alapszik. A múltból táplálkozó, minimalista stílusú gépen modernebb szellemiségű alkatrészek is találhatók, így például a ledes első lámpa. A 373 köbcentis egyhengeres blokkot nem meglepő módon a KTM 390 Duke-tól kölcsönözték.

Ugyanerre a blokkra épül a 401 Svartpilen (fekete nyíl) is, amely azonban nemcsak színében tér el a Vitpilentől. Itt ugyanis inkább scrambleres stílus érvényesül a café raceres helyett. Persze a két motorkerékpár vonalvezetése több ponton is nagyon hasonlít egymásra. Kérdés, lesz-e elég bátorságuk ahhoz, hogy ezt a két újdonságot eljuttassák a gyártásig. A koncepciókat elnézve mindkét gépnek meglenne a maga vevőköre.

Az oldalról ajánljuk

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

tegnap, 10:10
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36