Éva, megvan a szikra?
Az olasz Energica neve még kevésbé számít ismertnek a motoros világban, de rendszeres olvasóink már találkozhattak vele többször is. Idén februárban megmutatták ugyanis elektromos sportmotorjukat, az Egót, nem sokkal később pedig arról kezdtek pletykálni, hogy hamarosan megduplázódik modelljeik száma.
Az Eva nevet viselő meztelen gépet a várakozásoknak megfelelően a milánói EICMA szalonon állították ki a nagyközönség előtt. Persze nagy különbségek az Egóhoz képest nincsenek: a villanymotor itt is 137 lóerőnek megfelelő teljesítményt ad le, nyomatéka pedig 195 newtonméteres. A sportmotor gyorsulása három másodperces, végsebessége 240 km/h – ezek az adatok a csupasz gépnél még nem ismertek, de nagy eltérés aligha lehet. Hatótávja a korábbi információk szerint 190 kilométer körüli.
Külsőre a két motor között a teljes idomzat jelenti a legnagyobb különbséget, az Evánál ugyanis ezt értelemszerűen elhagyták, és a kicsit a fejidomot is a meztelen stílushoz igazították. A kezelőszerveket szintén átdolgozták, a kormányt és a nyerget is úgy helyezték el, hogy kevésbé hasalós üléspozíciót kapjanak.
Míg az Egót valószínűleg 2015-ben kezdik forgalmazni, a most bemutatott Eváról még nem tudni, mikor kerülhet a kereskedésekbe. Árban aligha lesz nagy különbség a két modell között: korábban még 25 ezer dollárról beszéltek, most azonban egyes források már 35 ezres árcédulára számítanak. Utóbbi átszámítva 8,6 millió forintot jelentene.
Fotók: asphaltandrubber.com
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.
- Hírek
3 hónapon belül 2 visszahívást kaptak a hibrid Kawasakik
Komoly probléma miatt hívták vissza a Z7 Hybrid és Ninja 7 Hybrid modelleket, ráadásul ez rövid időn belül a második akció.