Január 4-én rajtol a világ legnagyobb ralija, a 2009 óta Dél-Amerikában rendezett Dakar. A 2015-ös futam Argentina fővárosából, Buenos Airesből indul, hogy Bolívián és Chilén átvágva, 14 nappal és 9000 kilométerrel később ugyanoda érkezzenek meg a versenyzők.
A tavaly bevezetett maratoni szakaszokat idén is megtartják, vagyis lesz két etap, amikor a motorosok nem a táborban töltik az éjszakát, és nem vehetik igénybe a csapat segítségét, így minden karbantartást maguknak kell elvégezniük - ezek egyébként a hetedik és a tizedik állomásra esnek, vagyis éppen a második hetet teszik izgalmassá, amikor már kezdene alábbhagyni a nézők érdeklődése.
A 2015-ös szezon legnagyobb esélyese a négyszeres Dakar-győztes Marc Coma, a KTM első számú gyári pilótája. Mivel az egykori legnagyobb ellenfele, Cyril Despres a sikertelen 2014-es szereplése után autóra váltott, a hondás Joan Barreda Bort és a Yamaha színeiben induló Olivier Pain lettek a legfőbb riválisai a katalán motorosnak.
A KTM számára egyébként a Dakar már hazai pálya, hiszen az elmúlt tizenhárom évben a többi gyártónak legfeljebb csak momentumai lehettek, a győzelmet folyamatosan a narancssárga motorok gyűjtötték be. Ebbe a lassan monotonná és egyhangúvá váló mezőnyben próbál évek óta felkapaszkodni a csúcsra a Honda, ráadásul egyre jobb eredményekkel - folyamatosan előrébb kűzdik magukat az eredménylistán, idén például három pilótájuk is bekerült a top 10-be.
A Yamaha is folyamatos veszélyt jelent a KTM dominanciájára, bár tavaly nem tudtak szakaszgyőzelmet felmutatni, végig az élmezőnyhöz tartoztak.
A Dakar nehézségét jól mutatja, hogy a 2014-ben elinduló 174 motorosból a félideji pihenőnapra mindössze 85-en maradtak, a célba végül pedig csak 78-an értek be.