Nem nyafogni kell, hanem szórakozni
Már csak ötöt kell aludni, és indul a világ legnagyobb ralija. Lehet fanyalogni, és olyanokat mondani, hogy hűtőszekrény-márkák átkelése a sivatagon, meg siránkozni, hogy akkor volt az igazi, amikor még Afrikában mentek, meg miért híjvák még mindig Dakarnak, ha az egy afrikai város?
Ezeknél viszont sokkal több értelme van, ha hátradőlünk, és élvezzük az eseményeket. Az elmúlt évek szabálymódosításai nagyon jót tettek a versenynek, ilyen például a nyomvonalak különválasztása és a marathoni szakaszok bevezetése. Az előbbinek köszönhetően a motorok és a quadok bizonyos helyeken más útvonalon mennek mint az autók és a kamionok. Nem véletlen, hiszen egészen más jelent kihívást egy könnyű terepmotornak és egy durván bereszelt Dacia Dusternek.
A január 4-én induló Dakar 9000 kilométeres útja 2015-ben Argentinán, Chilén és Bolivián keresztül halad. A napi távoknak körülbelül a felét jelentik a mért szelektív szakaszok és a speciális részek. Az indulók 14 nap alatt 13 etapot tesznek meg, amik közül a legrövidebb 393, a leghosszabb 1024 kilométer hosszú, illetve kettő közülük marathoni, azaz a motorosok a csapatuktól külön töltik az éjszakát, és maguknak kell elvégezniük a szükséges karbantartásokat.