Nem nyafogni kell, hanem szórakozni

2014.12.30. 16:33

Már csak ötöt kell aludni, és indul a világ legnagyobb ralija. Lehet fanyalogni, és olyanokat mondani, hogy hűtőszekrény-márkák átkelése a sivatagon, meg siránkozni, hogy akkor volt az igazi, amikor még Afrikában mentek, meg miért híjvák még mindig Dakarnak, ha az egy afrikai város?

Fotó: dakar.com

Ezeknél viszont sokkal több értelme van, ha hátradőlünk, és élvezzük az eseményeket. Az elmúlt évek szabálymódosításai nagyon jót tettek a versenynek, ilyen például a nyomvonalak különválasztása és a marathoni szakaszok bevezetése. Az előbbinek köszönhetően a motorok és a quadok bizonyos helyeken más útvonalon mennek mint az autók és a kamionok. Nem véletlen, hiszen egészen más jelent kihívást egy könnyű terepmotornak és egy durván bereszelt Dacia Dusternek.

A január 4-én induló Dakar 9000 kilométeres útja 2015-ben Argentinán, Chilén és Bolivián keresztül halad. A napi távoknak körülbelül a felét jelentik a mért szelektív szakaszok és a speciális részek. Az indulók 14 nap alatt 13 etapot tesznek meg, amik közül a legrövidebb 393, a leghosszabb 1024 kilométer hosszú, illetve kettő közülük marathoni, azaz a motorosok a csapatuktól külön töltik az éjszakát, és maguknak kell elvégezniük a szükséges karbantartásokat.