A KTM visszavág
A Dakar második napján a Honda pilótái odatették magukat – a különösen nehéz szakaszon elhozták az első két helyet. Az osztrák reakció nem maradt el, tegnap kőkeményen visszavágtak.
Már az első napon felhívta magára a figyelmet a KTM újonca, Matthian Walkner, aki az MX3 világbajnoki cím megszerzése után, idén váltott a hosszútávú versenyekre, és máris megszerezte az első szakaszgyőzelmét, ezzel feljött az összesített tábla harmadik helyére. 1990 óta nem volt osztrák versenyző a Dakar élvonalában, miközben tizenöt éve a KTM nyeri a sorozatot.
A Walkner gyerek és az MX3
Walkner 2012-ben lett MX3 világbajnok, 2013-ban a harmadik helyen végzett. Aki nem lenne otthon a motokrossz világában: az MX1 a királykategória, ahol 450-es négyüteműek és 250-es kétüteműek versenyezhetnek. Az MX2-ben a 250-es négyüteműek és a 125-ös kétüteműek állhatnak rajthoz. Az MX3 pedig az extra köbcentik mezőnye, kétüteműeknél 500, négyüteműeknél 650 köbcenti a felső határ. Mostanában jellemzően a négyüteműek nyernek mindenhol.
A Dakar versenymotorok mostanra egységesen az MX1-es krosszgépekre, illetve azok enduró változataira épülnek. Szinte mindenki 450-es négyütemű, egyhengeressel indul, ám jelentős átalakításokkal, módosítanak a hangoláson, extra védelemmel és nagyobb tankkal/tankokkal látják el, és teljesen mások a futómű-beállítások és a fokozat kiosztások.
A tegnapi, San Juan–Chilecito szakaszon a második Marc Coma lett, a KTM első számú pilótája 40 másodperccel ment Walknernél rosszabb időt, ezzel az összesített negyedik helyen áll.
A KTM csapata még nem lélegezhet fel, hiszen az első két hely továbbra is a Hondáé, Barreda Bort vezet, akit Goncalves fedez, és bár közelről sincs bebetonozott pozíciójuk, egy-két közepes hibát még megengedhetnek maguknak.
A Yamaha gyári alakulata továbbra is szenved, a legjobb húszban maradásért harcolnak.
A mai napra eső Chilecito–Copiapo szakasz 909 kilométer lesz, és az Andokon keresztül vezet, aminek része egy 315 kilométeres speciál szakasz. A sziklás terep, a rendkívüli szárazság és a magashegyi körülmények egyszerre teszik próbára a motorosokat.
Szomorú fejlemény, tegnap egy újabb halálos baleset történt: a lengyel motoros, Michal Hernik a 206. kilométernél életét vesztette. A baleset pontos körülményei nem ismertek, holttestét a pályától körülbelül 300 méterre találták meg. Sisak nem volt rajta, motorján nem látszottak ütközés nyomai.
A 39 éves motoros idén indult először a Dakaron, és 2009-óta, amióta a sorozat Dél-Amerikába költözött, ő az ötödik áldozat, az 1979-es kezdet óta pedig a huszonnegyedik versenyző - a civil áldozatokból a verseny valószínűleg többet követelt, főleg az afriaki időszakban, de ez utóbbi egy nagyon rosszul dokumentált, és nagyon elhallgatott aspektusa a Dakarnak.