Blokkcserékkel zsonglőrködött a Honda

2015.01.16. 11:02

A tegnapi, tizenegyedik etapon a motorosok 24 kilométer felvezető után vágtak neki a 357 kilométeres mért szakasznak, amit a jobbak három és fél óra alatt teljesítettek – ez azt jelenti, hogy simán 100 km/h-s átlagsebességet mentek terepen! Úgy, hogy már mindenki hulla fáradt volt, hiszen a második maratoni szakasz végén jártak.

A Honda csapata komoly áldozatot hozott: Barreda és Israel lemondott mindenről, hogy Goncalves versenyben maradhasson
A Honda csapata komoly áldozatot hozott: Barreda és Israel lemondott mindenről, hogy Goncalves versenyben maradhasson
Fotó: HRC/Honda

Indulás előtti este a Honda gyári pilótái érdekes hármas motorcserét hajtottak végre, Barreda, Goncalves és Israel éjjel kettőig szereltek – munkásságukat a időbüntetéssel illeték a versenybírók. Ez egyedül Goncalves helyén rontott – Isreal és Barreda olyan rosszul állt, hogy nekik az plusz negyed óra már nem osztott vagy szorzott. Goncalves második helyét viszont alaposan megrendítette az ezért begyűjtött 16 perc, illetve a kialvatlanság is megbosszulta magát.

"Tegnap voltak gondok a motorral, és ki kellett cserélni. Mivel ez maratoni szakasz volt, csak magunkra számíthattunk. Sokáig szereltünk, de sikerült pihennünk pár órát" – nyilatkozta Goncalves, aki a 22. helyen ért be.
Ezzel a blokkcserével Isreal hozta a legnagyobb áldozatot, aki ezzel kiesett, Barreda pedig a 40. helyen ért be, amivel a 18. helyen áll, de legalább Goncalves továbbra is esélyes, és versenyben van.

A Salta-Terma Rio Hondo szakasz meglepő kelet-európai győzelmet hozott, a szlovák Ivan Jakes teljesítette leggyorsabban a távot. Ő 2007 óta résztvevője a Dakarnak. A brezovai fiatalembert legjobb eredménye egy negyedik hely volt eddig, ami bizonyítja, hogy kellő tehetséggel és kitartással gyári támogatás nélkül is szép eredményeket lehet elérni. Összesítésben most is a top 10 tagja, a kilencedik helyen áll.

Ivan Jakes, privát versenyzőként nyerte meg a 11. szakaszt
Ivan Jakes, privát versenyzőként nyerte meg a 11. szakaszt
Fotó: dakar.com

Második helyen a portugál Ruben Faria végzett, aki ha a későbbiekben nem hibázik, megőrizheti a David Casteu által fenyegetett hatodik helyét. Harmadiknak az ausztrál Toby Price ért be, aki ezzel átvette a chilei Quintanilla-tól a harmadik helyet – ezért a posztért még nagy meccsek lesznek, két azonos szinten álló, nagyon jó képességű versenyzőről van szó, akiket másfél perc választ el egymástól. Price mellett szól, hogy a KTM gyári támogatását élvezi.

"Megviselt ez a maratoni szakasz. Tegnap megbetegedtem, mindenütt sziklák voltak, én pedig dehidratáltságtól és fejfájástól szenvedtem. Most már mindegy, a cél már látszik, két szakasz van hátra, én pedig az utolsó kilométerig harcolni fogok. Még mindig pocsékul vagyok, megyek is az orvosokhoz" – mesélte a célbe beérő Quintanilla.

Marc Coma a negyedik helyen ért be, és míg a 10. szakasz arról szólt, hogy Joan Barreda és a Paulo Goncalves brillíroztak, a tizenegyediken Coma tovább növelte az előnyét – most már 21 perccel vezet Goncalves előtt, amihez ha hozzáadjuk a blokkcserés 16 perces büntetést, a portugálnak az utolsó napokon kőkeményen oda kell tennie magát, ha egyáltalán fel akar kerülni a dobogóra, ugyanis azzal együtt már a Price és Quintanilla mögé zuhan vissza, ezzel az összes érmet átengedve a KTM-eseknek.

Coma első helye egyébként még egyáltalán nem biztos. Ha valaki, ő tisztában van vele, hogy a Dakaron bármi megtörténhet, és ha történik valami, az ritkán örömteli. Műszaki gondok bármikor adódhatnak, és még előttük van 12. etap, ami a 2015-ös Dakar leghosszabb szakasza, 1024 kilométer, amiből 298 a speciál. Ekkor sokan mindent fel fognak tenni egy lapra, mert az utolsó tizenaharmadik menet már inkább a cél előtti felvonulás, mintsem igazi verseny, az ottani 174 kilométeres mért részen már nem tud érdemben átrendeződni a mezőny.

"Mindig stresszes, amikor magadnak kell szerelned a motort, de minden rendben volt. Van még egy nehéz nap, aztán szombaton vége. Még nem gondolok a célra, mert addig még van néhány kilométer, de azért elég boldog vagyok" – nyilatkozta az eddigi négyszeres bajnok.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.