Amikor a Yamaha az őszi EICMA szalonon bemutatta legújabb R1-esét, rögtön kétféle változattal rukkolt elő. Az önmagában is brutális alapkivitel mellett leleplezték az R1M-et is, amely kimondottan pályázásra hangolt Öhlins versenyfutóművet kapott, és a köridők elemzéséhez hasznos CCU-val is ellátták. Azt már akkor sejteni lehetett, hogy az M-es változat különböző versenysorozatokban is keresett lehet.

A Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség (FIM) most meg is adta a homologizációt a Yamahának – de nemcsak az R1M-re, hanem az alap R1-esre is. Ez azt jelenti, hogy ezeket a gépeket a Superbike és a Superstock 1000 sorozatban is használhatják majd. Persze a FIM nemcsak a japánok gépeiről döntött, hanem még további sportmotorok homologizációjáról is határozott.
Így felkerült a listára az Aprilia RSV4-esének RR és RF változata – Sylvain Guintoli éppen egy olasz gép nyergében nyerte meg a tavalyi Superbike-vébét. Szintén használható lesz a versenypályákon a Ducati 1199 Panigale R, valamint a BMW S 1000 RR is, a 2015-ös MV Agusta F4 RR-en azonban még további módosításokat kell végeznie a gyártónak az elfogadáshoz.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.