Ha tíz év múlva veszed, tudd, messziről jött

2015.03.30. 13:48

A KTM a 125-ös, 200-as, 390-es (valójában 375 köbcentis) modellek mellé új RC és Duke változatokat mutatott be. Ezek különlegessége, hogy 250-esek. A kérdés, hogy miért volt ezekre szükség?

A választ a japán előírásokban kell keresni, ott ugyanis 250 köbcenti felett kötelező a műszaki vizsga, ami arrafelé egy nagyon precíz és költséges történet, amit a többség igyekszik elkerülni. Emiatt rendkívüli módon pörög a 250-esek piaca – és ebből szeretné a KTM kivenni a részét a Duke és RC sorozattal.

Az új 250-es 31 lóerő lenne, ami tizenhárommal kevesebb, mint a 390 Duke teljesítménye. A pontos lökettérfogata 248,8 köbcentiméter, a furata 72 mm, vagyis a 200-aséval megegyezik, tehát a löket lett hosszabb, 49 helyett 61 mm, de részletmegoldásaiban, beállításaiban viszont a 390-essel azonos.

Bár elméletileg nem kizárt, hogy Japánon kívül is forgalmazzák, a valóságban erre kicsi az esély: az európai kategóriák között nincs létjogosultsága: A1-es jogosítványhoz a 125-ös a maximum, az A2-eshez a 390-es jobban illeszkedik, vagyis ilyen értelemben már az ázsiai viszonyokhoz optimalizált 200-asnak is szűk a piaca, egy újabb változatra minimális lenne a kereslet.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.