Nem kis meglepetés ért minket a múlt héten, amikor szembesültünk vele, hogy a Honda mindent vivő, MotoGP replikája közút-legális összeállításban mindössze 159 lóerő. Persze, van hozzá sport csomag, amivel már 215 lóerő a teljesítmény, csak úgy már nem felel meg a közúti előírásoknak. Egyébként ez jól is van így, nincs is nagyon érvem amellett, hogy miért kéne 215 lóerősnek lennie egy utcai motornak. Ami neccesebb, hogy amerikában az 56,5 millió forintos jármű rendszámos kivitele maximum 101 lóerős lehet - nagyjából mint a franciáknál, ahol minden motort száz lóra kell fojtani.
A franciáknak viszont elérhető megoldás a sport csomag, amivel megkapják a 13 000-es fordulatszámot és az ott jelentkező döbbenetes csúcsteljesítményt is, elvégre pályamotorokra nem vonatkozik a törvény. Amerikában viszont nem lesz elérhető ez az opció - hogy pontosan miért, az nem világos, hiszen versenygépnél nem lehet probléma a zaj vagy a károsanyag-kibocsátás. Ráadásul ennél sok erősebb Honda is megvásárolható az Egyesült Államokban, a CB1000R-től kezdve a CBR600RR-en át a VFR800-ig, de még a Gold Wing és a nemsokára szériagyártásba kerülő CRF1000 Africa Twin is erősebb lesz ennél.
Az előzetes hírek szerint a sportcsomat kb. 12000 euró lesz, vagyis, 3,6 millió forint, és tartalmazza a motorvezérlő elektronikát, az első légbeömlőt (ami miatt valószínűleg el kell tűntetni a lámpákat), a katalizátor nélküli kipufogórendszert, a nagyobb hőértékű gyertyákat, a gyorsváltót, fordított sémájú váltót, a telemetria rendszert, módosítható beköktésű hátsó futóművet, pályára alkalmas fékbetéteket, állítható fékkarokat, a nagyobb hűtőrendszert, a lánckerekeket, a kuplung-védőt, a fejidomot, az üléspúpot, a verseny-tankbetöltőt, a módosított vezetékeket, a motortartó állványokat és a beltéri motortakarót. Ja, és apró betűvel oda van írva, hogy sport kittel elveszíti a tulajdonos a garanciát.
Valószínűleg ez utóbbi az, ami miatt nem lesz hivatalosan Amerikában ilyen modell, ott ugyanis a törvényeken nem keresztülverhető egy ilyen alku.