Újra felpörög a hathengeres
Az elmúlt tíz év egyik legszebb történetének indult a Horex, de nem tudta elkerülni a sorsot, amit a feltámasztott márkák bejártak - két kivétel van: a Triumph és az Indian, az egyik a csodával határos módon hatalmas siker lett, a másik mögött pedig egy iszonyatos méretű, tőkeerős konszern áll. A Horex viszont szinte a semmiből jött, és igen bátor módon teljesen egyedi műszaki megoldásokra támaszkodott - saját fejlesztésű, 1200 köbcentis, VR elrendezésű hathengeres motort kapott, ráadásul sokáig úgy volt, hogy kompresszor is lesz rajta. VR elrendezés egyfajta átmenet a soros és a V motorok között, autóban a VW kísérletezett hasonlóval.

Tehát a befektetők összeszedték a pénzt, elkezdték a gyártást, de a legendás Horex márkanév legfeljebb Németországban jelent valamit az embereknek, másrészt a kész mű is elég visszafogott lett (rossz nyelvek szerint semmilyen a külseje). Tehát egy ismeretlen, nem feltűnő motorért kevesen akartak bő 7-8 millió forintot fizetni, így a vállalkozás megbukott.
Most viszont befutott a második esély, és a 3C Carbon Group AG felvásárolta a maradékokat, és újraindították a gyártást. A váz, a futómű és a motor változatlan marad, de új lett segédváz, az ülés és a kipufogórendszer - legalábbis a frissen kikerült skiccek alapján erre következtethetünk.
Mivel a Horex új tulajdonosa egy szénszál-specialista cég, nem kizárt, hogy ahol lehet, karbonszálas műanyagokat használnak, amitől könnyebb is lesz a VR6. Tömegmodell továbbra sem lesz belőle, pláne úgy, hogy az eredeti 25 000 eurós (7,5 millió forint) árnál drágábban fogják kínálni.
Félő, hogy ez a második nekifutás sem fogja messzire vinni a Horexet, sok hasonlót láttunk már, ami ígéretesebben is indult, de komplett modellpalettával is sikerült csődbe zuhanni, majd többszöri próbálkozásra sem jött össze a talpraállás - jó példa erre a Moto Morini, hogy csak a legismertebbet említsem.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.