Elég durván elszaporodtak a 180 lóerő körüli naked motorok. Nehéz megmondani, hogy ki kezdte el, és végül ki gurította legmeszebbre a gyógyszert, de jelenleg az Aprilia, a BMW és a KTM is versenyben van az aranyból öntött Csupasz Elmebaj díjért.

A műfajban egyébként sokáig a Triumph Speed Triple volt az egyeduralkodó, mára azonban kezd kissé elavultnak hatni. Nem arról van szó, hogy lassú lenne, vagy ne lenne elég penge a futóműve, ó dehogy, és azt sem mondaná senki, hogy kifáradt a forma. Egyszerűen csak elment mellette a pillanatnyi divat, hiányoznak róla a vezetést segítő elektronikák.
Jó hír, hogy a 2016-ban érkező frissített változat nem száll be a katalógusadat-versenybe, az előzetes becslések szerint a Speed Triple beéri 140 lóerővel, és ha mélyen magunkba nézünk, nyugodtan bevallhatjuk, hogy ennyi is bőven elég, pláne ha olyan a karaktere, mint amit az angol mérnökök a háromhengeresből ki szoktak hozni. Ahogyan a gyáriak mondták: nem a legerősebb, hanem a legjobb naked motort akarják létrehozni.
A frissen kikerült kémfotókon jól látszik, hogy megváltozott a kipufogórendszer és a katalizátor, az elektronikai csomagot viszont csak sejteni lehet. Ahogyan az idei évre frissített Tiger 800 sorozatnál, valószínűleg a Speed Triple-nél is széria lesz a kipörgésgátló és az üzemmódkapcsoló - az utóbbi az alapváltozaton három, a pengébb futóművel és fékkel szerelt R-en pedig öt fokozatú lesz.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.