A Honda nemrég bemutatott egy motort, ami néhány apróságot leszámítva nem más, mint egy MotoGP versenygép, csak megvehető. Jó, nem olcsón, 58 millió forintért. Az első csalódás akkor ütött be, amikor kiderült, hogy 58 millió forintért mindössze 159 lóerős a gép. Persze meg lehet vásárolni hozzá nagyjából másfél millióért a versenykitet - a 58 millió forinton felül - és akkor már 215 lóerőt tud. De olyankor már nem mehet ki közútra. Ez eddig nagyjából rendben van, hiszen utcára bőven elég a 159 lóerő.
A 58 millió forintos motorról tudni kell, hogy az amerikai piacra készült darabok csak 101 lóerőt tudnak, ráadásul ott hivatalosan nem vásárolható meg hozzá a versenykit - ennek okait már korábban kifejtettük. A káörvendők azóta is folyamatosan kuncognak az amerikai milliomos motorrajongók nyűgjén. Most viszont már a hoppon maradt amerikaiaknak is van okuk egy kis rosszízű heherészésre: a japánok miatt.
Mert japánban a 58 milliós Honda RC213V-S mindössze 70 lóerős lehet, vagyis három lóerővel gyengébb, mint a Yamaha MT-07 - igaz, számukra legalább elérhető opció a 215 lóerősre átalakító készlet.
A japán korlátozás hátterében is a különböző normák állnak: mivel az RC213V-S ténylegesen egy MotoGP versenygép technikáját használja, alaphelyzetben sem képes megfelelni bizonyos közúti kitételeknek. És valószínűleg ilyen korlátozásokkal is el fog kelni az összes.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.