2015.07.06. 09:28

Személyautóin már korábban bemutatta az úgynevezett dinamikus féklámpa-technológiát a BMW. A bajorok most motorkerékpárokon is bevezetik a rendszert, amellyel reményeik szerint könnyebben észlelhetővé teszik a lassító, megálló járműveket, csökkentik a ráfutásos balesetek kockázatát.

A rendszer lényege, hogy a féklámpa nem folyamatos fényt ad, hanem villog, méghozzá két fokozatban. Ha ötven km/h fölötti sebességről keményebben fékezünk, akkor kezd villogni a féklámpa, ha pedig sebességünk 14 km/h alá csökken, akkor szerepét átveszi a két hátsó irányjelző, amelyek elakadásjelző funkciót fognak betölteni. Ezek addig üzemelnek, amíg 20 km/h felé nem gyorsítunk.

Az új funkciót elsőként az R 1200 GS és GS Adventure, az S 1000 XR, valamint a K 1600 GT, GTL és GTL Exclusive kapjaa majd meg. Mindezt ráadásul a kanyarban is dolgozó ABS Pro blokkolásgátlóval kombinálva.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.