Hibriden dolgozik a Suzuki
Érdekes terveket szabadalmaztatott Japánban a Suzuki. A motorkerékpár-gyártó ugyanis egy hibrid gépen dolgozik, amelynek sornégyesét egy villanymotorral is megtoldották. Mindehhez ráadásul félautomata váltót csatoltak.

Az elektromotor funkcióját a jobb oldali markolat mellett elhelyezett kapcsolóval lehet változtatni. Lesz lehetőségünk arra, hogy tisztán elektromos üzemben használjuk a gépet, de a benzinmotort is kisegítheti a villanyhajtású egység. Sőt, adott esetben akár generátorként is működhet.
A koncepció másik érdekessége a félautomata váltó. A fokozatokat ugyanis kuplungolás nélkül kapcsolgathatjuk, a rendszert a Transmission Control Unit (TCU) nevű elektronika felügyeli. Ez a központi vezérlőegység segítségével szükség esetén vissza is veszi a gázt, a motorosnak csak a váltót kell kezelnie.
A szabadalmi hivatalhoz benyújtott rajzok alapján a japán gyártó sportmotoron vagy sportos nakeden alkalmazná először ezeket a megoldásokat, azonban az még kérdéses, hogy pontosan melyik gépről is lehet szó. Nem kizárt, hogy a GSX-R1000-ből terveznek egy hibrid változatot, de az is könnyen előfordulhat, hogy csupán illusztrációként használtak arra emlékeztető ábrákat.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.