Visszament a konditerembe a legerősebb egyhengeres

2015.09.10. 15:54

A KTM 2016-ra kicsit felfrissíti a KTM 690 Duke és 690 Duke R modelleket. A leegyszerűsített külsejű, de minden korábbinál megbízhatóbb, kezesebb, jobban kimotorozható technikával felszerelt, aktuális 690 Duke sorozatot négy éve mutatták be, vagyis már éppen aktuális egy kis igazítás.

Az alapváltozatban 68 lóerős, az R kivitelben 70 LE-s blokkot tovább csiszolták, így a következő generáció már 73 lóerőt ad le 8500-nál, vagyis egy ezressel tovább forog, mint az előző. A csúcsnyomaték is kapott egy lökést, hetvenről 74 Nm-re nőtt. Ezeket az értékeket nem az elektronika programozgatásával érték el, hanem mélyen belenyúltak a mechanikába - nagyobb lett a furat, kisebb a löket, 693 köbcenti lett a vége. Nagyobbak lettek a szelepek, kompaktabb lett a hengerfej, ráadásul az új blokk megfelel az Euro VI-os normáknak.

Az új 690 Duke-ot a trendeknek megfelelően teljesen felvértezik elektronikai segédlettel, az üzemmódok ráadásul végre a kormányról is kapcsolhatók lesznek - a KTM 1190 Adventure megoldásához hasonlóan. A Sport, a Street és Rain mód mellé jön még a Bosch 9M+ kikapcsolható blokkolásgátlója, illetve az extralistára felkerül a 1290 Super Duke R-ben is vizsgázott kipörgésgátló is. Ezen felül új TFT kijelző, illetve módosítottak a vázon, az elődhöz képest 4 mm-rel növelték az első kerék utánfutását.

Ezekből az adatokból következtethetünk a pár napja nyitva hagyott kérdés megfejtésére is, miszerint a Husqvarna 701 Enduro és Supermoto kap-e kipörgésgátlót - valószínűleg igen, hiszen a KTM-nél már hozzáigazították azt az egyhengeres platformhoz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.