Már korábban volt szó a kéthengeres KTM-ről - akkor azt írtuk, hogy a kémfotón a váz a lényeg, amibe csak a teszthez építették be a Nuda 900 blokkját. Ez ebben a formában amúgy igaz volt, de azóta kiderült, hogy a KTM-nél valóban dolgoznak egy soros kéthengeres motoron, ami határozottan különbözni fog a BMW-től örökölt Nuda főegységtől.

A lökettérfogata nagyjából 700 köbcenti lesz, és több modellbe is be fogják építeni - nem követik el ugyanazt a fiaskót, mint 2008-ban a 450 SX-F dupla vezérműtengelyes blokkjával, amit aztán semelyik más típushoz nem tudtak felhasználni. Tehát a soros kéthengerest egyaránt fogják naked bike-ba és túraenduróba építeni.
Felmerülhet a kérdés, hogy miért nem egyhengeres vagy V2-es konstrukcióra esett a választásuk? Az egy henger vagy gyenge lesz, vagy nem teljesíti az emissziós normákat, azon belül is a zajkibocsátással vannak gondban a mérnökök. A V2 ellen pedig a bonyolultsága és drágasága szól, hiszen ott hengerenként külön hengerfejre van szükség.
A soros kéthengeres modellekkel legkorábban egy év múlva találkozhatunk mint tanulmánymotorokkal, a sorozatgyártás pedig a legoptimistább becslések szerint is csak 2017-ben indulhat be.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.