A BMW Dél-Amerikában, a sao paoloi motorkiállításon mutatta be a Concept Stunt G 310 tanulmányt, ami az első kézzel fogható jele az indiai TVS-szel közös projektnek. A 250-300 köbcentis kategóriában eddig nem volt jelen a BMW, ám a KTM 125/200/390 Duke sikere mellett nem mehetnek el szó nélkül - ezeknek a szintén indiai koprodukcióban készülő motoroknak köszönhetően lett a KTM Európa legnagyobb motorgyártója.

A G 310 legérdekesebb része a teljesen új fejlesztésű blokk, aminél mindent elkövettek, hogy a lehető legkevesebb helyet foglalja. A hengert hátrafelé döntötték, a hengerfejet elfordították 180 fokban így teljesen a váz középpontjába lehetett beépíteni, illetve kellően hosszú lehetett a lengővilla - ami a megfelelően rövid tengelytávval kombinálva a kezesség egyik záloga.
Ha a motor nevéből nem lett volna egyértelmű, mit akartak sugallni a BMW-nél ezzel a tanulmánnyal, a bajorok egyből mellé állították a nemrég visszavonult világhírű stuntridert, Chrif Pfeiffert, aki állítólag aktívan részt vett a fejlesztésben, és ügyelt arra, hogy a tanulmány valóban hiteles és használható streetfighter legyen.
Ezért került rá rögzíthető gázmarkolat az elengedett kormányos trükkökhöz, ezért lett rövid a végáttétel és hatalmas a hátsó fék, amit egy extra fékarral akár a kormányról is vezérelhet a vezető - ennek megintcsak nem az utcai közlekedésnél, hanem a stuntgyakorlatoknál van szerepe.
A hagyományos értelemben vett lábtartókon kívül a Concept Stunt G 310-nél az első tengelyhez és a hátsó ülés környékére is kerültek kilépők, illetve maga a hátsó ülés is egyfajta stunt tail, amibe bele tud lépni a motoros - az extra itt, hogy nem az ülés anyagából vágták ki, vagy toldották hozzá, hanem az elemet tömör alumíniumból marták.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.