Ion: a fixi és a Freeride szerelemgyereke
Láttak már annyira elborult diplomamunkát, amelyet akár valamely nagy gyártó is ellőhetne tanulmány címén? A KTM Ion pontosan ilyen. Daniel Brunsteiner ipari formatervezőnek készül, diplomamunkáját pedig az osztrák gyártó támogatásával készítette el.
A KTM Ion névre keresztelt szerkezetet nem egyszerű meghatározni. Eleve nehéz kérdés, hogy hol van a határ az elektromos bicikli és a villanyhajtású motorkerékpár között. Talán éppen az Ion testesíti meg. A kétkerekű ugyanis a KTM Freeride villanymotorja köré épül, küllemre azonban szoros rokonságot mutat a fixivel, avagy az örökhajtós kerékpárral. A testtartás is előredőlős-hasalós.
A formaterven és a hajtáson kívül is van még érdekessége az Ionnak. Futóműről olyan értelemben, mint teleszkópok és rugók, nem beszélhetünk, a csillapítást egészen más módszerrel oldja meg Brunsteiner. A felniket egy rugalmasabb megoldással helyettesíti – kérdés azonban, hogy ezzel mennyiben romlik a jármű stabilitása az úthibáknál.
Furcsaság továbbá a fékrendszer, amelyre viszont nem a világrengető újítások miatt csodálkozunk rá. Hanem azért mert a féktárcsák nagyok. Mármint bazinagyok. Márpedig ezt aligha indokolja az a 11 kilowattos (15 lóerős) teljesítmény, amennyit a Freeride-származék villanymotor előcsalogat az amperekből.
Mivel diplomamunkáról van szó, így túl nagy esély jelen pillanatban nem mutatkozik arra, hogy a sorozatgyártás közelébe kerüljön az Ion. Az viszont azért nem lenne annyira meglepő, ha valamelyik komolyabb motorkiállításon is találkozhatnánk vele.