A nemzetközi motorsport szövetség (FIM) is érezte, hogy valamit illene már csavarni a Supersport Világbajnokságon. Ha valaki nem lenne otthon a motorsportban: a Superbike Világbajnokság a MotoGP-hez hasonlóan több kategóriából áll. A MotoGP-ben ugye a MotoGP-nek nevezett királykategória alatt található a Moto2 és a Motor3, az előbbiben mindenki egyen 600-as Honda CBR blokkot használ, és aköré lehet elég szabadon versenymotort építeni, míg a Moto3 a 250-es négyüteműeknek a mezőnye.

A Superbike Világbajnokságon ezzel szemben más a szemlélet, ott olyan motorok indulhatnak, amiknek van valamilyen köze az utcai, bárki által megvásárolható gépekhez. A királykategóriát ott Superbike-nak hívják, és nagyon durván bereszelt 1000-es négyhengeresek és 1200-as kéthengeresek indulnak. A nagyjából széria, csak viszonylag kevés módosítást engedő Stock1000 eggyel kisebb presztízsű futam, ami után következik a Supersport600, amiben őrületesen megtuningolt, nagyon komoly színvonalú hatszázas motorokon versenyeznek, és van a Stock600, amiben a Stock1000-hez hasonlóan csak kevés változtatást engedélyeznek.
A kevés változtatásba például olyanok tartoznak, hogy az első futóműnek csak a belsejét lehet cserélni, nem lehet módosítani a féknyerget, minimális motortuning fér csak bele - itt már olyanokkal kell játszani, mint például a vékonyabb hengerfejtömítés.

A FIM változtatásai a Supersport600 szabályait érintenék, első körben a műszaki előírásokon módosítanának, szinkronba hoznák őket a nagy nemzeti bajnokságok kiírásaival. Ezek a technikai módosítások vékonyítják majd a Supersport és a Superstock600 közötti falat. Ennek két fontos eredménye lenne.
Az első, hogy így csökkentenék a csapatok költségeit, a szerényebb lehetőségekkel rendelkező alakulatok is versenyképesek lennének, nem csak a hatalmas költségvetésű, gyári támogatásúak pályázhatnának eséllyel a bajnoki címre. Másrészt szélesebb lenne az indulók köre, hiszen egy-egy futamon a versenynek otthont adó ország pilótái így könnyebben rajthoz tudnának állni szabad kártyával - ezzel akár megnyílhat előttük a továbblépés lehetősége.
Várható még egy harmadik következménye is a szabályváltozásoknak: elképzelhető, hogy a Supersport 600-on belül létre kell hozni egy külön osztályt, amiben a Stock600-hoz hasonlóan csak az európai futamokon indulókat értékelnék.

A Superbike sorozatnak most egyébként nagyon időszerű lenne egy kis felpörgetés: éveken keresztül ez volt az izgalmas motorverseny-sorozat, az elmúlt pár évben viszont a MotoGP új erőre kapott, miközben a WSBK némileg ellaposodott, az utolsó másodpercekig tartó vérre menő küzdelmek helyett idén például jóval a szezon vége előtt eldőlt a bajnokság.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.