Amikor három kerék már nem elég
A Yamaha meglehetősen szokatlan újdonságokkal készült az idei Tokiói Autószalonra. Mutattak például sportkocsit, de annál is nagyobbat szólt az MWT-9, amely egy olyan, tabuk nélküli orgia végtermékének tűnik, amelyen az MT-09 és a Tricity is minden gátlását levetkőzve érezte jól magát.

Ha azt gondolnánk, hogy ennél durvábbat idén már nem mutatnak, akkor tévedünk. Ugyancsak Tokióban rántották le a leplet az OR2T-ről is, amely megtartotta a Tricitynél is ismert, kerékdöntögető alapelvet, ugyanakkor itt már nemcsak elöl, hanem hátul is két kereket találhatunk.
Külsőre elég megosztó benyomást mutat a gép, elsőre például leginkább egy szteroidos küklopsz-csiga juthat az ember eszébe az érdekes formájú fényszóró miatt. Egyébként elég robusztusnak tűnik az OR2T, megjelenésével is sugározva azt a stabilitást, amelyet a négy kerékkel ígér a Yamaha. Műszaki részleteket mindeddig nem hoztak nyilvánosságra.
Kisebb-nagyobb finomításokkal persze az sem lenne meglepő, ha a közeljövőben valami hasonló sorozatgyártású modellel is jelentkeznének a japánok. Hiszen gondoljunk csak bele, néhány éve még a háromkerekűeket is kétkedve fogadtuk, most pedig már egyre több gyártó alkalmazza a technikát.
Kérdés persze, hogy milyen vevőkört találnak majd neki. A konzervatívabb motorosokat aligha csábítják el vele, akik pedig költségcsökkentés miatt ülnek motorra, a négy kerék felgumizásában láthatnak majd akadályt.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.