Nem félmunka az új Triumph Speed Triple

2015.11.10. 10:05

A külsejét egy szivárgás miatt már ismertük, most viszont minden kiderült az új Triumph Speed Triple-ről. Eleve a modell nevezéktana is változik: a rommá spécizett csúcsmodellt továbbra is Speed Triple R-nek hívják, az alapspecifikációs modellt 2016-tól viszont Speed Triple S-ként emlegetik.

A lökettérfogat maradt 1050 köbcenti, ennek ellenére nem mondhatni, hogy ne nyúltak volna a blokkhoz, összesen 104 ponton módosították a kifutó szériához képest - a cél szinte az összes esetben ugyanaz volt, fordulatszámtól függetlenül nyomatékosabbá tették a háromhengerest.

A Speed Triple műszakilag eddig is versenyben volt a konkurensekkel, leszámítva az elektronikát, amiben már a teljes mezőny lelépte. Ezen változtat, hogy a mérnökök belepakoltak egy igen komoly elektronikai csomagot, így van öt állású üzemmódkapcsoló (road, rain, sport, track, egyedien konfigurálható) és állítható ABS és kipörgésgátló.

A motor külseje is változott, újak lettek a lámpák és csiszoltak a formákon - a karakter megmaradt, jól felismerhetően Triumph. A vonalak élesebbek lettek, divatos ledes nappali fényt kapott, és a farokidomot a Daytona 675 R-hez hasonlóra cserélték.

Mivel már az alapnak számító S változat is rendelkezik - noha nem a teljes - elektronikai csomaggal, monobloc Brembo fékekkel, teljesen állítható futóművel, joggal merül fel a kérdés, hogy mit tud ehhez képest az R?

Az első, hogy csökkentették a súlyát, ennek jegyében szénszálas az első sárvédő és a tankpanel, a futóművet az Öhlins szállítja (elöl NIX30 villa, hátul TTX36 rugóstag), és bizonyos részleteiben igényesebb, például a kormánybefogó és -magasító egyaránt mart alumíniumból készül.

Bár a brit gyártó elég részletesen beszámolt az új modellről, konkrét számokról nem nagyon szóltak: úgy tűnik, az adatokkal meg kell várni az EICMA-t és az élő bemutatót.