A versenysport körül nyüzsgő Pierobon már régóta foglalkozik a Ducatik jobbá tételével. Korábban már készítettek térhálós vázat a 1199 és 899 Panigaléhoz, és mutattak már be több, Ducati blokkos pálya- és utcai motort is.
Legújabb munkájuk ismét a versenysport felé fordul, a Ducati 848 blokkja köré épített pályagépnek egyetlen célja, hogy nagyon gyors legyen. Az X80R névre keresztelt kétkerekű váza alumínium ötvözetből készült, ahogyan a kétkarú lengővilla is.
Ennek elméletileg jobbak a torziós tulajdonságai, mint az alapot adó Ducatiénak, miközben nem kellett kompromisszumot kötni sem a súly, sem a méret területén. A vázcsövek nagyon közel futnak az blokkhoz - szerelni valószínűleg nem lesz leányálom, de a Pierobon szerint ezért bőven kárpótol a motor kezessége.
A Pierobon X80R nem csak egyben megvásárolható, hanem átépítő készletben is, tehát lényegesen olcsóbban jön ki a tulaj, ha például van egy rommá tört 848-asa donornak. A készítők igyekeztek úgy megtervezni az X80R-t, hogy a lehető legegyszerűbb legyen megépíteni, így több alkatrész akár 1098 és 1198-ról is átemelhető, például a segédváz, a kipufogó vagy az üzemanyagszivattyú. Kétféle idommal rendelhető, alapáron üvegszálas jár, de szénszálas burkolatokkal is rendelhető.
A Pierobon szerint az X80R mindössze 150 kiló - feltehetően szárazon - ami nagyon impresszív adat, de még nem tudni, hogy mennyit kérnek érte. Olcsó egészen biztosan nem lesz, vélhetően két 848 árát legalább elkérik.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Európába jön a világ legkirályabb motorversenye
A BMW vagy a Harley-Davidson baggere a gyorsabb versenypályán? Bizony, érkezik a King of the Baggers európai változata!