Ez már nem ugyanaz a móka
A Yamaha kínálatában nem is olyan régen még szerepelt egy MT-03 nevű modell, amely aztán valahogy kikopott. Az MT-sorozatot viszont folyamatosan bővítgetik, így adta magát, hogy a felszabadult típusjelzést ismét bevezessék a köztudatba. Azt már a bejelentéskor tudtuk, hogy nem ugyanazt a technikát húzzák elő.

Ehelyett inkább a kisköbcentis R3 sportmotort csupaszították le, a végeredményt pedig most, a milánói motorszalonon tárták a nagyközönség elé. Ebből már kitalálhatták: nem az XT660-ból származó egyhengeres került az új MT-03-asba, hanem egy 321 köbcentiméteres sorkettes. Az ígéretek szerint kiváló gázreakcióval és jó nyomatékelosztással. A 29,6 Nm-es csúcs kilencezres fordulatnál jelentkezik, míg a teljesítmény 42 lóerős maximumát 10750-nél érjük el.
A formaterv jól illeszkedik az MT-knél megszokotthoz, a váz pedig gyémánt alakú. Ami a futóművet illeti, az első villa 41 milliméteres, itt a rugóút 130 milliméteres. Hátul hosszú, 573 milliméteres aszimmetrikus lengőkart találunk, a rugóút pedig 125 milliméteres. A megállásról elöl egy 298 mm-es, hátul egy 220-as tárcsa gondoskodik, nem lőttek túl tehát azon a szinten, amennyit a teljesítmény indokolt.
A motoros mindössze 780 milliméter magasan ül, ami inkább azt az érzést kelti, hogy benne ülünk valamiben, mintsem rajta. Az MT-03 viszonylag egyenes háttal vezethető. A motorkerékpár tömege 168 kilogramm, ami sem a KTM Duke-okhoz, sem pedig a BMW nemrég bemutatott G310R-éhez képest nem számít kevésnek. Erőben előbbivel nagyjából egy szinten van a Yamaha, míg utóbbinál erősebb.
A városi szaladgálósnak, ingázónak és huligánkodáshoz is ideális MT-03 jövő februárban kerül a kereskedésekbe. Árát egyelőre nem ismerjük, de minden bizonnyal az 1,5 millió forintos MT-125 és a 2,4 millió forintos MT-07 közé pozícionálják majd, úgy kétmillió forint körüli árcédulával.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.