Tigrist szaporítanak az angolok

2015.11.19. 11:18

Tavaly ősszel kicsit  fanyalogtunk , amiért a Triumph az igazán nagy durranások helyett csupán különmodellekkel és meglévő gépek módosított változataival készült a nagy őszi motorkiállításokra. Akkor a 800-as Tiger sorozatot bővítették ki – jobban mondva éppen így csináltak belőle sorozatot.

 

Az angolok azonban jó ötletnek ítélhették meg ezt a fajta szaporítást, idén ugyanis a nagy Tigerrel is eljátszották ugyanezt. Ezúttal az 1215 köbcentis Tiger Explorerből készítettek több különböző kivitelt. Az XC változat a túrásabb, az XR az utcai verzió, de ha nem figyelünk eléggé, hamar elveszthetjük a fonalat a betűtengerben.

Az XC-ből ugyanis lesz XCx, valamint XCa is – utóbbi jelöli a csúcsfelszereltséget. Az XR-család XRx-szel és egy prémiumabbnak mondott XRt-vel bővül. Még szerencse, hogy legalább a legalapvetőbb műszaki adatok egységesek, így nem tudjuk nagyon összekeverni a Tigereket. A sorhármas 1215 köbcentis blokk kardánon keresztül hajtja meg a hátsó kereket.

Vannak viszont eltérések technikai oldalon is. A blokkolásgátló ugyan az XC és XR alapgépekhez is jár, de a most bemutatott újdonságokhoz már kanyarfigyelő ABS és szintén ilyen funkcióval bíró kipörgésgátló tartozik. A szenzorok a sebességet és a bedöntési szöget is figyelik, szükség esetén így avatkoznak be. A futómű félaktív, a WP gyártmánya. A Tigerek külsejét is átszabták kicsit – ez leginkább ráncfelvarrást jelent. Mindegyik változatot elektronikus magasságállítású szélvédővel szerelik.

Érdekes módon a britek egyelőre nem részletezték, hogy pontosan miben különbözik egymástól az XCx és az Xca, illetve az XRx és az XRt páros.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.