Ez a belépőszint? Köszönjük, kérjük!

2015.11.20. 10:01 Módosítva: 2015.11.20. 10:02

Azt már a milánói motorszalon előtt néhány héttel is biztosan tudtuk, hogy a Ducati be fogja mutatni a 899 Panigale utódját. Részleteket ugyan egészen a leleplezésig nem árultak el róla, az viszont világos volt, hogy a technikában nem visszalépni akarnak az olaszok.

Az EICMA-n tartott sajtótájékoztató színpadára aztán Davide Giuliano, a Ducati gyári Superbike-versenyzője hozta be a 959 Panigalét. A 26 esztendős pilótáról egyébként annyit érdemes tudni, hogy az idei pontvadászatot a tizenegyedik helyen zárta, és többször is felállhatott a dobogóra. Legjobb bajnoki eredménye a 2013-as hatodik pozíció – igaz, abban az egy évben pont az Apriliánál rótta a köröket.

A 959 Panigaléra visszatérve: a 899-es előd lökettérfogatát megnövelték, nyilván véletlenül sem a nevében feltüntetett 959 köbcentire, hanem 955-re. A teljesítmény 147-ről 157 lóerőre nőtt – ezt 10500-as fordulaton tudja a legkisebb sport-Ducati. A 99 newtonméterről 107-re hízott csúcsnyomaték kilencezernél jelentkezik. Az Euro 4-es normákat tudja teljesíteni a blokk, amelyhez hatsebességes váltó kapcsolódik.

A váz monocoque, az első villa állítható, 43 milliméteres Showa BPF egység. Hátul szintén állítható Sachs felfüggesztést és alumínium lengővillát találunk. A rugóút elöl 120, hátul 130 milliméter. Ehhez a teljesítményhez már komoly fékek is kellenek, így előre két 320-as, hátra egy 245-ös tárcsa került a Brembótól, a Bosch blokkolásgátló az alapfelszereltség része.

A küllemet tekintve nyilván azt a gyakorlatot követik, amit minden, szupersportmotorral rendelkező gyártó. Annyit próbálnak átmenteni a csúcsmodell dizájnjából – jelen esetben a Panigale R-éből -, amennyit csak lehet. Nyilván az fogja eladni a kisebb gépeket is – még ha esetünkben közel ezer köbcentiről is van szó -, ha a megszólalásig hasonlítanak a nagy testvérre. A 959 kapott tehát új idomzatot, az egész szélesebb motorkerékpár hatását kelti, és a légbeömlőket is megnövelték.

Azt egyelőre nem tudni, milyen vastagon fog majd a ducatisok ceruzája az árcédulán. A 899 Panigale 5,7 millió forint körül indult itthon, míg az 1299-ért már hétnél is többet kellett kicsengetni. Ezek alapján a 959 ára is valahol 6-6,5 millió körül lehet majd.

Az oldalról ajánljuk

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

április 8., 10:10