Szia anyu, túrázni mentem 173 lóerővel

2015.11.20. 17:47

A KTM 1290 Super Duke R mocskosul jól sikerült motor: csodálatos karakter, jó vibrációk, és brutálisan erős - ráadásul a 180 lóerős teljesítményt úgy adja elő, hogy cseppet sem ijesztő. Minden finoman és precízen működik rajta - nem is nagyon akarnám ragozni, a KTM nem vállalt nagy kockázatot, amikor bejelentették a Super Duke GT-t, a rekorder naked túraváltozatát.

A Super Duke GT nagyjából félúton van a Super Adventure és a Super Duke R között, műszakilag az utóbbihoz áll közelebb, már csak a méretei miatt is, de ráborították az előbbi szinte összes extráját.

A 1301 köbcentiből ezúttal 173 lóerőt és 144 Nm nyomatékot szedtek ki, amihez 227 kilós menetkész tömeg tartozik, tehát a szemmel is látható haladáshoz minden adott. Erre jönnek rá a túramotoros kiegészítők, mint az állítható szélvédő és kormány, a 23 literes tank, a kényelmes ülés, a dobozrendszer és a fűthető markolat, valamint a minden szerénységet nélkülöző elektronikai hadosztály, amit üzemmódkapcsoló, állítható kipörgésgátló, kanyar ABS, kanyarfényszóró, félaktív futómű, gyorsváltó és tempomat alkot.

A Super Duke GT mellett megjelent a Super Duke R Special Edition is, amit narancsmetál-fehér fényezéséről lehet legkönnyebben felismerni. Lényegében ez egy full extrás modell, amire mindent felszereltek a KTM gyári kiegészítőket tartalmazó Power Parts katalógusából, az Akrapovic kipufogótól kezdve az állítható, CNC-mart kezelőszerveken át a csipkés féktárcsákig. A Special Edition limitált darabszámban fog megjelenni, azt viszont még nem árulták el, hogy ez pontosan hány példányt is jelent majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.